Magazin: Hungaricool: termékinnovációval az élelmiszeripar fejlődéséért

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 12. 18. 07:31

Rendkívül nagy érdeklődés övezte a Spar Hungaricool elnevezésű termékinnovációs versenyét, amely az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával valósult meg. A verseny célja az volt, hogy megtalálja a hazai élelmiszeripari innovációk legkiválóbbjait. A szakmai zsűri által kiválasztott tíz győztes termékeivel egy éven át találkozhatunk az Interspar-üzletek polcain.

A Hungaricool-versenyre leginkább a meglepő ízkombinációk és az újszerű termékötletek voltak jellemzők. A megmérettetés két hónapja során a szervezők elsősorban olyan élelmiszereket kerestek, amelyek kreatívak, szem előtt tartják a fenntarthatóságot, a magyarországi piacon már fellelhetőek, de széles körben nem elérhetőek.

A kiírás óriási érdeklődést váltott ki: a Hungaricool-versenyre 269 pályázat érkezett. A szakmai munkájában az AMC részéről Giczi Gergely ügyvezető-helyettes és Szakter Réka kiállítás- és rendezvényszervezési irodavezető vett részt, a Spar képviseletében pedig Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató, Várkonyi Krisztina beszerzési cégvezető és Bene Nikoletta marketingvezető működött közre.

A zsűri elsősorban olyan szempontokat vizsgált, mint az innováció, a csomagolás és a piacképesség, de fontos volt az is, mennyire érdekes, különleges, egészséges az adott termék, és milyen új technológiai eljárásokat alkalmaztak előállítása során, vagy milyen egyedi megoldásokat tartalmaz összetevőiben. Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát volta is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették a várható vásárlói élményt is.

A verseny döntőjére a 2019-es Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) került sor. A döntősök nyilvános termékbemutatók és prezentációk során ismertették termékeiket. A Spar és az AMC elégedett volt a verseny színvonalával. Úgy vélik, a fokozott érdeklődés és a változatos termékfejlesztések biztató képet mutatnak a magyarországi élelmiszer-kereskedelem és termékfejlesztés jövőjét illetően. A magyar termelők és gyártók kellően ötletgazdagok, és jó ütemben mozdulnak együtt a változó fogyasztói igényekkel. A vállalat és a szervezet folytatni kívánja a termékinnovációs versenyt, hogy a gyümölcsöző együttműködéssel is hatékonyan segítse a hazai élelmiszeripar fejlődését.

– A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by Spar innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketjeink vásárlói. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a közel 300 versenyrésztvevőt, ami arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója.

– Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. Sikerként könyvelhetjük el, hogy a termékinnovációs versenyre nagy számban jelentkeztek, és számos egyedi és kiváló terméket láthattunk – mutatott rá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.

A Spar alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a Spar hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak. //

Kapcsolódó cikkeink