Magazin: Hungaricool: termékinnovációval az élelmiszeripar fejlődéséért
Rendkívül nagy érdeklődés övezte a Spar Hungaricool elnevezésű termékinnovációs versenyét, amely az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával valósult meg. A verseny célja az volt, hogy megtalálja a hazai élelmiszeripari innovációk legkiválóbbjait. A szakmai zsűri által kiválasztott tíz győztes termékeivel egy éven át találkozhatunk az Interspar-üzletek polcain.
A Hungaricool-versenyre leginkább a meglepő ízkombinációk és az újszerű termékötletek voltak jellemzők. A megmérettetés két hónapja során a szervezők elsősorban olyan élelmiszereket kerestek, amelyek kreatívak, szem előtt tartják a fenntarthatóságot, a magyarországi piacon már fellelhetőek, de széles körben nem elérhetőek.
A kiírás óriási érdeklődést váltott ki: a Hungaricool-versenyre 269 pályázat érkezett. A szakmai munkájában az AMC részéről Giczi Gergely ügyvezető-helyettes és Szakter Réka kiállítás- és rendezvényszervezési irodavezető vett részt, a Spar képviseletében pedig Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató, Várkonyi Krisztina beszerzési cégvezető és Bene Nikoletta marketingvezető működött közre.
A zsűri elsősorban olyan szempontokat vizsgált, mint az innováció, a csomagolás és a piacképesség, de fontos volt az is, mennyire érdekes, különleges, egészséges az adott termék, és milyen új technológiai eljárásokat alkalmaztak előállítása során, vagy milyen egyedi megoldásokat tartalmaz összetevőiben. Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát volta is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették a várható vásárlói élményt is.
A verseny döntőjére a 2019-es Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) került sor. A döntősök nyilvános termékbemutatók és prezentációk során ismertették termékeiket. A Spar és az AMC elégedett volt a verseny színvonalával. Úgy vélik, a fokozott érdeklődés és a változatos termékfejlesztések biztató képet mutatnak a magyarországi élelmiszer-kereskedelem és termékfejlesztés jövőjét illetően. A magyar termelők és gyártók kellően ötletgazdagok, és jó ütemben mozdulnak együtt a változó fogyasztói igényekkel. A vállalat és a szervezet folytatni kívánja a termékinnovációs versenyt, hogy a gyümölcsöző együttműködéssel is hatékonyan segítse a hazai élelmiszeripar fejlődését.
– A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by Spar innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketjeink vásárlói. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a közel 300 versenyrésztvevőt, ami arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat – mondta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója.
– Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. Sikerként könyvelhetjük el, hogy a termékinnovációs versenyre nagy számban jelentkeztek, és számos egyedi és kiváló terméket láthattunk – mutatott rá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.
A Spar alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását. A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a Spar hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak. //
Kapcsolódó cikkeink
Jelenleg is tart az aratás, figyeljünk az utakon!
Még tart az aratási időszak, ezért országszerte a nagy mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Magyar agrárinformatikai cég hódít Malajziában
Malajziában indult el egy kiemelt zöldmezős agrárberuházás, ahol a magyar…
Tovább olvasom >NAK-elnök: durva támadás érte Brüsszelből az agráriumot
Durva támadás érte Brüsszelből az agráriumot, az Európai Bizottság új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >