Humoros plakátok az élelmiszer-pazarlás ellen
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja újabb kreatív kihívással jelentkezik a Fenntarthatósági Témahét alkalmából. „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel plakáttervező pályázatot indít, hogy felhívják a figyelmet az élelmiszer-pazarlás problémájára és az egyéni felelősség fontosságára.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Nébih kutatásai szerint Magyarországon a háztartások átlagosan 60 kg élelmiszer-hulladékot termelnek évente, amelynek 40%-a elkerülhető lenne. Az élelmiszer-pazarlás a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 8%-áért felelős, ami rámutat arra, hogy ez a probléma az éghajlatváltozás elleni harcban is jelentős tényező.
A pályázatra a versenyzők olyan plakátokat készíthetnek, amelyek látványosan vagy humorosan mutatják be az élelmiszer-pazarlást, hangsúlyozva a fogyasztók szerepét a megelőzésben. Általános iskolások, középiskolások és felnőttek egyaránt nevezhetnek, bármilyen technika alkalmazásával, kivéve a mesterséges intelligencia által generált képeket.
Pályázni április 25-től június 21-ig lehet, a legjobb műveket értékes díjakkal jutalmazzák. Ezen felül a közönség kedvenceit és a legaktívabb iskolát is díjazzák, amelyet számos vállalkozás támogat majd. //
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent Magyarországon a kiskérődzők pestise
Kiskérődzők pestise vírus jelenlétét mutatta ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal…
Tovább olvasom >Kimutatták a kiskérődzők pestisének vírusát Zala vármegyében
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) laboratóriuma kimutatta a kiskérődzők pestisének…
Tovább olvasom >Nébih: konyhakész hántolt árpát hívott vissza a gyártó
Rovarszennyeződés miatt az Életfa Élelem Kft. visszahívta a forgalomból a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >