Humoros plakátok az élelmiszer-pazarlás ellen
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja újabb kreatív kihívással jelentkezik a Fenntarthatósági Témahét alkalmából. „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel plakáttervező pályázatot indít, hogy felhívják a figyelmet az élelmiszer-pazarlás problémájára és az egyéni felelősség fontosságára.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Nébih kutatásai szerint Magyarországon a háztartások átlagosan 60 kg élelmiszer-hulladékot termelnek évente, amelynek 40%-a elkerülhető lenne. Az élelmiszer-pazarlás a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 8%-áért felelős, ami rámutat arra, hogy ez a probléma az éghajlatváltozás elleni harcban is jelentős tényező.
A pályázatra a versenyzők olyan plakátokat készíthetnek, amelyek látványosan vagy humorosan mutatják be az élelmiszer-pazarlást, hangsúlyozva a fogyasztók szerepét a megelőzésben. Általános iskolások, középiskolások és felnőttek egyaránt nevezhetnek, bármilyen technika alkalmazásával, kivéve a mesterséges intelligencia által generált képeket.
Pályázni április 25-től június 21-ig lehet, a legjobb műveket értékes díjakkal jutalmazzák. Ezen felül a közönség kedvenceit és a legaktívabb iskolát is díjazzák, amelyet számos vállalkozás támogat majd. //
Kapcsolódó cikkeink
Újra megjelent a madárinfluenza Csongrád-Csanád vármegyében
Madárinfluenza vírus jelenlétét mutatta ki Csongrád-Csanád vármegyében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >Egyre több környező országban romlik az ASP helyzet
Az utóbbi hetekben a magyar határhoz közel lévő Temes vármegyében…
Tovább olvasom >Nébih: a hatóságok a legkisebb járványügyi kockázattal járó ártalmatlanítási megoldást alkalmazzák a ragadós száj-és körömfájás kezelése során
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a helyi állategészségügyi hatóságok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >