Az egyre újabb, és intenzívebb illatok vonzzák a vásárlókat

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 10. 26. 10:38

Az öblítőszerek használata mára teljesen elfogadottá vált. A háziasszonyok a textíliák védelme mellett puhaságot és hosszan tartó kellemes illatot várnak el az egyre izgalmasabb színekben megjelenő változatoktól. Számos mosási kellék és adalék is segíti a háziasszonyokat a foltmentes, makulátlan patyolattisztaság elérésében.

PT_Mos81_opt

A Procter&Gamble kutatásai szerint a fogyasztók alapvetően két dolgot várnak el egy öblítőtől: a hosszan tartó illatot és a frissességet. A szuperkoncentrált Lenor meghatározó szereplője az öblítőkategóriának, éppen ezt kínálja.

– Egyedi, FRESHLOCKTM technoló­giája mind a 16 izgalmas illatban megtalálható, aminek köszönhetően egyszerre több és gazdagabb illatanyag szabadul fel ruháinkból az érintkezés során azáltal, hogy a kapszulák fokozatosan engedik ki magukból az illatanyagokat. A szuperkoncentrált Lenor formulája a korábbi Lenor öblítőkhöz képest gazdagabb illatanyagot tartalmaz és hosszan tartó frissesség érzését nyújtja, így elegendő 10 milliliterrel kevesebbet adagolni a mosáshoz az egész napon át tartó frissen mosott ruha érzésért – mutatja be a termékjellemzőket Boros Anita, a Procter&Gamble PR managere.

Lágy kényeztetés

Miután a fogyasztók mindig örömmel fogadják az egyre kíméletesebb, kényeztetőbb hatású öblítőket – nem beszélve az egyre újabb, és intenzívebb illatokról –, a Henkel is megalkotta új generációs öblítőjét.

– Ennek eredménye a Silan új, prémium kategóriás választéka, a Silan Soft & Oils három variánsból felépülő termékcsaládja, amely az új technológiának és a különféle illatos olajainak köszönhetően különleges gondoskodást nyújt a ruháknak – mondja Turóczi Bálint, a Silan brand managere.

Öblítőben nagyhatalom vagyunk

Az Unilever elemzése szerint az öblítőhasználat Magyarországon igen magas, összehasonlítva a közép-kelet-európai országok átlagával. A magyarok 60 százaléka minimum 3 alkalommal mos egy héten, és ehhez több mint 90 százalékuk öblítőt is használ. A Coccolino márka ennek a piacnak több mint 20 százalékát uralja.

– Közép-Kelet-Európa öblítőfogyasztásának ranglistáját Magyarország vezeti, 3,4 litert használunk el fejenként évente. Ha a kiszerelések közti különbségeket vizsgáljuk, elkülöníthetünk kis (1 liter alatti), közepes (1 és 2 liter közötti), illetve nagy (2 liter feletti) csomagolásokat. Talán a használat jellegéből is fakadóan, egyre nagyobb hangsúly tevődik a nagy kiszerelésű termékekre, melyek gazdaságosabbak – foglalja össze a szegmens jellemzőit Csendes Szandra.

A legmagasabb eladási értéket a klasszikus variánsok generálják. A Coccolino Csobbanó kék variánsa a legkeresettebb az Unilever öblítőpalettájából. A virágos illatok és a jól ismert termékek valószínűleg még sokáig kedvencek maradnak.

A magyar vásárlók előszeretettel próbálnak ki új illatokat, és 68 százalékuk szeretné még pár nappal a mosás után is érezni az öblítő illatát a tiszta ruhán, sőt 21 százalékuk akkor lenne elégedett, ha az illat 2 hétig vagy tovább tartana. Mindezek alapján fejlesztették ki parfümszakértők bevonásával az új, kellemes, hosszú ideig tartó illatú Coccolino Creations 3 új változatát.

Az Unilever számos csatornán támogatja az új Coccolino Creations bevezetését. A hagyományos hirdetési formák, Tv szpotok mellett azonban idén nagyobb hangsúlyt kapott az online platformokon való megjelenés. Különös figyelemmel kísérik a közösségi médián keresztül érkező visszajelzéseket.

Utántöltve a legkedveltebb

A Flyfit által forgalmazott Winni’s öblítők a mosószerekhez hasonlóan koncentrátumok. Mára elfogadták a vevők, hogy a koncentrátumot nem kell felönteni vízzel, elég, ha az ajánlott kis adagot használják belőle.

– A mi esetünkben egyáltalán nem is ajánlott a vízzel való keverés, mert akkor elveszíti a hosszú szavatosság által nyújtott előnyeit. Ebben a kategóriában is nagyon kedvelt az utántöltő-kiszerelés, bár Nyugat-Európában ezt a csomagolást elsősorban a környezetvédelem miatt választják. Nálunk sajnos ezt még nem értelmezik a vevők ilyen formában, de talán sikerül idővel megváltoztatni az „utántöltő” fogalmát is – teszi hozzá Madari Szilvia.

A portfólióból az öblítők közül a tavalyi évben a Winni’s utántöltő 1,47 l lett a legkedveltebb variáns.

Fehérítés és fertőtlenítés

A háziasszonyok továbbra is használnak fehérítőtermékeket a háztartásokban, hiszen fontosnak és szükségesnek tartják a fehérítést és fertőtlenítést a mosás során.

– Az is választási szempont, hogy a termék egyaránt legyen alkalmas mind adalékként a mosás során, ugyanakkor legyen könnyen kezelhető tisztító/fertőtlenítőszer is, amivel a különböző felületeket lehet megtisztítani. A Clorox fehérítőket ezért szeretik a háziasszonyok, hiszen alkalmasak előmosáshoz, mosáshoz, takarításhoz is – mondja Kürti Viktória.

A Clorox fehérítők több illatvariánssal és kiszerelésben találhatóak meg a kereskedelmi láncokban.

Színfogó és fehérítőkendők

A Spotless évtizedes kutató- és fejlesztőmunkájának eredményeként született a Dylon Színfogó kendő, amely páratlan hatékonyságával közel 80 százalékos piacrésszel büszkélkedhet a színvédő kendők piacán.

– A mosási adalékok teljes piacának tendenciáit vizsgálva, ez az egyetlen kategória, ami évek óta két számjegyű növekedést ért el, amihez a Dylon Színfogó növekedése nagyban hozzájárult. Ezt a tendenciát szeretnénk tovább erősíteni immár a Henkel csapatával – emeli ki a tulajdonosváltás aktualitását Bellér Anna, a Henkel Dylonért felelős brand managere.

A Dylon Színfogó kendő mágnesként felfogja a mosás során kioldódó színeket és szennyeződéseket, mielőtt azok a többi ruhára tapadnának. Megnövelt hatékonyságú színvédő rendszerének köszönhetően még a szabad szemmel nem látható szín- és koszrészecskéket is felfogja, így megóvja a ruhákat az elszíneződéstől, elszürküléstől, hogy azok sokáig megőrizzék eredeti, ragyogó színeiket.

Hasonlóan praktikus és egyszerű a használata a Dylon Extra fehérítőkendőnek is, hiszen csak egy kendőt kell a forgódob aljára helyezni, aminek köszönhetően mosás után a ruhák ragyogóan fehérek lesznek.

Kapcsolódó cikkeink