Hordók és ízek
A sok remek hazai hordóérlelésű sör közül márkaépítéssel tűnik ki a HopTop Barrel Pig elnevezésű termékcsaládja, amelyet áprilisban mutattak be a főzde munkatársai a sajtó képviselőinek és az érdeklődő sörínyenceknek.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
A hordóérlelt sörök szerepe növelésének ötlete a főzde portfóliójában két évvel ezelőtt született meg, akkor kezdték beszerezni a szükséges rumos és bourbonös hordókat. A Budapest Beer Week sörfesztiválon bemutatott első, csapról kóstolható tételek sikerével született meg az új márka ötlete.
A Barrel Pig család jelenleg hat tételből áll, öt milk imperial stoutból és egy négyféle gabona malátájából készült barly wine – különböző alkoholfokú italok, amelyek Kentucky Bourbon vagy Barbados rumos, egyik-másik emellett juharszirupos hordóban is érlelődik 0,5-1-1,5 évig, a következő kettő most kerül Fiji rumosba, illetve skót whiskysbe.
A HopTopnak jelenleg 40 hordója van, amelyekből darabonként 500 palacknyi sör készíthető, azaz a tételek erősen limitáltak. Egy hordót kétszer tudnak felhasználni, a második alkalommal az érlelési idő közel duplájára nő. A hordók számát folyamatosan növelik; a készlet az új főzde alatti pincerendszerben kerül elhelyezésre.
– Mindez türelemjáték a „hagyományos” kraft sörök gyártási ütemezéséhez képest – mondja a stoutokat hobbijának valló tulajdonos, Halgas Csaba. – Ehhez szükség van megfelelő raktározásra, tőkére, így nem véletlenül ez a legjobb főzdék játszótere. Fontos, hogy ebben a szegmensben is legyen verseny: minket is motivál és a vevők is több helyen találkoznak a hordóérlelt termékekkel.
A Barrel Pig söröket egy sor különleges marketingötlet is megkülönbözteti a hasonlóktól. A sörcsalád fogalma önmagában is alig ismert fogalom a hazai kraft sörök világában, ennek bemutatóját a hordós érlelés kihangsúlyozására a Winhub borközpontban tartották – ott később is vásárolható lesz a termék. A pozicionáltságot kreatívan támogatja a kiszerelés: minden egyes palackot kézzel mártanak a címke színével megegyező viaszba. //
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >