Holland-magyar logisztikai szeminárium Budapesten
2015. október 1-jén másodszor rendezték meg a Holland-Magyar Kereskedelmi Kamara és Hollandia Magyarországi Nagykövetségének közös logisztikai szakszemináriumát, azzal a céllal, hogy megmutassa a GDP 8%-át adó iparág sokszínűségét. A rendezvény idei vendég országa Szlovénia volt.
A rendezvényt dr. Baján László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Légi- és Víziközlekedési Főosztályának vezetője nyitotta meg. Ezt követően őexc. Gajus Scheltema, a Holland Királyság nagykövete, majd őexc. Ksenija Škrilec a Szlovén Köztársaság nagykövete, végül Erényi Balázs, a Holland Kamara igazgatósági tagja köszöntötte a vendégeket. Mindkét nagykövet kiemelte, hogy mind Hollandiának, mind Szlovéniának, kis területű tranzit országok lévén, ugyanúgy kiemelten fontos a logisztika, mint hazánknak.
Matthijs van Doorn a rotterdami kikötő képviseletében a kikötő fejlesztési tervei mellett az általuk meghirdetett inkubátorprogramot is bemutatta. A “Railincubator” program vasúti fejlesztési terveket kész társfinanszírozni annak érdekében, hogy Európa közép-keleti régiói is el tudják érni Rotterdamot.
Auke Hylarides, a holland Exact ERP szoftvergyártó cégtől logisztikai esettanulmányon keresztül mutatta be, hogy a felhő alapú, globális és helyi megoldásokat ötvöző rendszer hogyan tudja segíteni a határokon átívelő üzleti tevékenységeket. A szoftvert hazánkban a DBH Group IT services üzletága képviseli.
A Wojciech Milewski, a holland központú Raben Group ügyfélkapcsolati menedzsere által bemutatott myRaben.com platform az összes információt képes kezelni a Raben Group által kínált bármely szolgáltatásra vonatkozóan.
Dr. Barcsa Lajos, Debrecen város alpolgármestere a város iparfejlesztésben elért eredményeiről, valamint jövőbeli fejlesztései terveiről beszélt. Az Integrált Területi Programra 43,3 mrd Ft forrás érhető el, a Modern Városok Program keretében pedig szerepel egy angol nyelvű oktatási központ létrehozása is.
Firbás György, a SaigoLogistic képviseletében a debreceni trimodális központ történetébe adott betekintést, amely ma már közúti, légi és vasúti szállítási lehetőséget is biztosít a régió számára.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Waberer’s a Pannon-Busz-Rent Kft.-ben
A Waberer’s International Nyrt. megjelent a személyszállítási piacon, miután 51…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >