Hogyan nem érdemes megajándékozni üzleti partnereinket?
Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elektronikus kiadványt publikált az üzleti ajándékozással és rendezvényekkel kapcsolatos leggyakrabban felmerülő kérdések megválaszolására.
Karácsony közeledtével mindig felvetődik a kérdés az üzleti életben; milyen az ideális ügyfélkapcsolati ajándék? Mi az, ami még nem túlzó és nem tűnik a döntések befolyásolásának eszközének? Milyen szabályokat, kontrollokat állítsunk fel, amelyeket a munkatársainknak követniük kell? A Hungarian Business Leaders Forum Vállalati Szabályozás és Etikai Munkacsoportja a fenti kérdésekkel kapcsolatos kételyek eloszlatása érdekében tette közzé az ajándékozással és meghívásokkal kapcsolatos ajánlásait.
A HBLF összegyűjtötte a legfontosabb alapelveket, fogalmakat és szabályokat, és ajánlás formájában közreadja azzal a céllal, hogy iránymutatást adjon az üzleti ajándékok és vendéglátás elfogadásával és felajánlásával kapcsolatban és ezáltal segítse a cégeket saját szabályzatuk megalkotásában. A kiadványt elsősorban vállalatvezetők és compliance szakemberek számára állították össze, és fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve kizárólag online formában jelenik meg a karácsonyi céges ajándékozást megelőző időszakban, december második hetében.
“A HBLF az ajándékozási leaflettel szeretne hozzájárulni a hazai vállalati ajándékozási szokások transzparenssé tételéhez, különösen a közeledő ünnepi időszakban, egyúttal a visszaélés-gyanús helyzetek számának visszaszorításához. A guideline-ként alkalmazható dokumentum a hazai és nemzetközi legjobb gyakorlatok figyelembevételével készült, azzal a kifejezett céllal, hogy elősegítse a magyarországi üzleti élet tisztábbá, átláthatóbbá válását”
– Bácsfalvi András HBLF Elnökségi Tag, a Felelős Vállalati Szabályozás és Etikai Munkacsoport vezetője.
A HBLF ajándékozási ajánlása az alábbi linken keresztül tölthető le:
Kapcsolódó cikkeink
Nőnap alkalmából is válasszuk a magyar termesztésű dísznövényeket!
A növekvő árak ellenére sem mondanak le a tavaszi ünnepekhez…
Tovább olvasom >Ilyen ajándékra vágynak a magyar gyerekek
Leginkább kisállatra, mobiltelefonra és közös családi ünnepre vágynak a gyerekek…
Tovább olvasom >K&H: mennyit szánnak ajándékokra a fiatalok?
A fiatalok döntő része, 84 százaléka tervez ajándékot adni szeretteinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >