Hogyan nem érdemes megajándékozni üzleti partnereinket?
Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) elektronikus kiadványt publikált az üzleti ajándékozással és rendezvényekkel kapcsolatos leggyakrabban felmerülő kérdések megválaszolására.
Karácsony közeledtével mindig felvetődik a kérdés az üzleti életben; milyen az ideális ügyfélkapcsolati ajándék? Mi az, ami még nem túlzó és nem tűnik a döntések befolyásolásának eszközének? Milyen szabályokat, kontrollokat állítsunk fel, amelyeket a munkatársainknak követniük kell? A Hungarian Business Leaders Forum Vállalati Szabályozás és Etikai Munkacsoportja a fenti kérdésekkel kapcsolatos kételyek eloszlatása érdekében tette közzé az ajándékozással és meghívásokkal kapcsolatos ajánlásait.
A HBLF összegyűjtötte a legfontosabb alapelveket, fogalmakat és szabályokat, és ajánlás formájában közreadja azzal a céllal, hogy iránymutatást adjon az üzleti ajándékok és vendéglátás elfogadásával és felajánlásával kapcsolatban és ezáltal segítse a cégeket saját szabályzatuk megalkotásában. A kiadványt elsősorban vállalatvezetők és compliance szakemberek számára állították össze, és fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve kizárólag online formában jelenik meg a karácsonyi céges ajándékozást megelőző időszakban, december második hetében.
“A HBLF az ajándékozási leaflettel szeretne hozzájárulni a hazai vállalati ajándékozási szokások transzparenssé tételéhez, különösen a közeledő ünnepi időszakban, egyúttal a visszaélés-gyanús helyzetek számának visszaszorításához. A guideline-ként alkalmazható dokumentum a hazai és nemzetközi legjobb gyakorlatok figyelembevételével készült, azzal a kifejezett céllal, hogy elősegítse a magyarországi üzleti élet tisztábbá, átláthatóbbá válását”
– Bácsfalvi András HBLF Elnökségi Tag, a Felelős Vállalati Szabályozás és Etikai Munkacsoport vezetője.
A HBLF ajándékozási ajánlása az alábbi linken keresztül tölthető le:
Kapcsolódó cikkeink
HBLF: a nemek közötti egyensúly a siker kulcsa
Ha az igazgatótanácsokban kiegyensúlyozott a nemek aránya, a vállalatok akár…
Tovább olvasom >Befogadó, méltányos munkahelyek pályázhatnak a HBLF rangos díjára
Húsz évvel ezelőtt indult el az Európai Sokszínűségi Karta kezdeményezése, amelynek…
Tovább olvasom >Kiváló elismerést érő munkahelyi gyakorlatok a Borsodi Sörgyárnál
A Borsodi Sörgyár is elnyerte a Hungarian Business Leaders Forum…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >