Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon, Romániában, Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban végzett kutatást. A felmérés célja az volt, hogy kiderítsék, mi aggasztja a fogyasztókat, és hogy a közelgő ünnepi szezonra vonatkozó vásárlásaikat befolyásolja-e az infláció, az emelkedő üzemanyagárak, a katonai konfliktusok vagy más tényezők.
A ”Van olyan kérdés, ami jelenleg aggasztja Önt?” kérdésre a fogyasztók minden piacon egyöntetűen válaszoltak. Az infláció a fő ok, ami miatt aggódnak (Bulgária: 77,36%; Magyarország: 67,91%; Románia: 80,19%; Németország: 60,74%; Ausztria: 56,65%; Olaszország: 72,33%; Franciaország: 86,32%; Spanyolország: 79,13%).
Az infláció ellenére azonban a fogyasztók nem mondanak le az ünnepi vásárlásokról – a válaszadók közel 70%-a mondta, hogy idén is vásárolni fog.
És íme, melyek azok a termékkategóriák, amelyek esetében az európai fogyasztók csökkenteni fogják kiadásaikat:
A karácsonyi ajándékok kiválasztásakor a legfontosabb tényező az ár-minőség arány (~39%) és az akciók (~35%).
A karácsonyi vásárlások kiválasztásakor pedig a válaszadók többsége a ruhákat, cipőket és kiegészítőket, valamint az élelmiszereket és italokat választja. A harmadik és negyedik helyen a játékok és a kozmetikumok/illatszerek állnak.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
Kapcsolódó cikkeink
Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >