Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon, Romániában, Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban végzett kutatást. A felmérés célja az volt, hogy kiderítsék, mi aggasztja a fogyasztókat, és hogy a közelgő ünnepi szezonra vonatkozó vásárlásaikat befolyásolja-e az infláció, az emelkedő üzemanyagárak, a katonai konfliktusok vagy más tényezők.
A ”Van olyan kérdés, ami jelenleg aggasztja Önt?” kérdésre a fogyasztók minden piacon egyöntetűen válaszoltak. Az infláció a fő ok, ami miatt aggódnak (Bulgária: 77,36%; Magyarország: 67,91%; Románia: 80,19%; Németország: 60,74%; Ausztria: 56,65%; Olaszország: 72,33%; Franciaország: 86,32%; Spanyolország: 79,13%).
Az infláció ellenére azonban a fogyasztók nem mondanak le az ünnepi vásárlásokról – a válaszadók közel 70%-a mondta, hogy idén is vásárolni fog.
És íme, melyek azok a termékkategóriák, amelyek esetében az európai fogyasztók csökkenteni fogják kiadásaikat:
A karácsonyi ajándékok kiválasztásakor a legfontosabb tényező az ár-minőség arány (~39%) és az akciók (~35%).
A karácsonyi vásárlások kiválasztásakor pedig a válaszadók többsége a ruhákat, cipőket és kiegészítőket, valamint az élelmiszereket és italokat választja. A harmadik és negyedik helyen a játékok és a kozmetikumok/illatszerek állnak.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >