Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon, Romániában, Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban végzett kutatást. A felmérés célja az volt, hogy kiderítsék, mi aggasztja a fogyasztókat, és hogy a közelgő ünnepi szezonra vonatkozó vásárlásaikat befolyásolja-e az infláció, az emelkedő üzemanyagárak, a katonai konfliktusok vagy más tényezők.
A ”Van olyan kérdés, ami jelenleg aggasztja Önt?” kérdésre a fogyasztók minden piacon egyöntetűen válaszoltak. Az infláció a fő ok, ami miatt aggódnak (Bulgária: 77,36%; Magyarország: 67,91%; Románia: 80,19%; Németország: 60,74%; Ausztria: 56,65%; Olaszország: 72,33%; Franciaország: 86,32%; Spanyolország: 79,13%).
Az infláció ellenére azonban a fogyasztók nem mondanak le az ünnepi vásárlásokról – a válaszadók közel 70%-a mondta, hogy idén is vásárolni fog.
És íme, melyek azok a termékkategóriák, amelyek esetében az európai fogyasztók csökkenteni fogják kiadásaikat:
A karácsonyi ajándékok kiválasztásakor a legfontosabb tényező az ár-minőség arány (~39%) és az akciók (~35%).
A karácsonyi vásárlások kiválasztásakor pedig a válaszadók többsége a ruhákat, cipőket és kiegészítőket, valamint az élelmiszereket és italokat választja. A harmadik és negyedik helyen a játékok és a kozmetikumok/illatszerek állnak.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >