Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon, Romániában, Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban végzett kutatást. A felmérés célja az volt, hogy kiderítsék, mi aggasztja a fogyasztókat, és hogy a közelgő ünnepi szezonra vonatkozó vásárlásaikat befolyásolja-e az infláció, az emelkedő üzemanyagárak, a katonai konfliktusok vagy más tényezők.
A ”Van olyan kérdés, ami jelenleg aggasztja Önt?” kérdésre a fogyasztók minden piacon egyöntetűen válaszoltak. Az infláció a fő ok, ami miatt aggódnak (Bulgária: 77,36%; Magyarország: 67,91%; Románia: 80,19%; Németország: 60,74%; Ausztria: 56,65%; Olaszország: 72,33%; Franciaország: 86,32%; Spanyolország: 79,13%).
Az infláció ellenére azonban a fogyasztók nem mondanak le az ünnepi vásárlásokról – a válaszadók közel 70%-a mondta, hogy idén is vásárolni fog.
És íme, melyek azok a termékkategóriák, amelyek esetében az európai fogyasztók csökkenteni fogják kiadásaikat:
A karácsonyi ajándékok kiválasztásakor a legfontosabb tényező az ár-minőség arány (~39%) és az akciók (~35%).
A karácsonyi vásárlások kiválasztásakor pedig a válaszadók többsége a ruhákat, cipőket és kiegészítőket, valamint az élelmiszereket és italokat választja. A harmadik és negyedik helyen a játékok és a kozmetikumok/illatszerek állnak.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
A karácsonyi ajánlatok felkutatásához a legtöbb fogyasztó nagymértékben támaszkodik az online forrásokra (például weboldalak, közösségi média és online hírlevelek). A legtöbben pedig online és offline is vásárolnak (~47%). A második helyen csak az offline vásárlás áll ~44%-kal.
Kapcsolódó cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >