Hogyan „állják a sarat” a fagyasztott élelmiszerek a pandémia után?

Szerző: Gáspár Kinga Dátum: 2022. 07. 21. 09:24

Az élelmiszer-kiskereskedelem összes ágazatához és szegmenséhes hasonlóan a fagyasztott élelmiszerekre is hatással voltak a költségeket minden szinten érintő növekvő infláció, az ellátási lánc problémái miatti aggodalmak és az ukrajnai orosz invázió általi fenyegetés. Emellett figyelembe kell venni a számos lezárás közepette megváltozott fogyasztói szokásokat is.

A fagyasztott élelmiszerek eladása nagyobb mértékben nőtt a pandémia idején, mint a többi élelmiszeré

Ennek ellenére van ok az optimizmusra a fagyasztott élelmiszer-ágazatban. Az American Frozen Food Institute (AFFI) statisztikái szerint az alacsonyabb jövedelmű háztartások dollárban számolt fagyasztott élelmiszer kiadásai 15%-kal nőttek, a British Frozen Federation (BFF) tanulmányai szerint a szigetországban a fagyasztott élelmiszerek kiskereskedelmi eladásai 13,5%-kal nőttek a pandémia előtti szinthez képest, ami arra utal, hogy azok a fogyasztók, akik a COVID alatt a fagyasztotthoz fordultak, továbbra is tettek fagyasztott termékeket a kosarukba.

A fagyasztott élelmiszerek gyorsabb ütemben nőttek, mint az élelmiszerek és italok teljes növekedése az elmúlt öt évben, és az AFFI adatai szerint 2021-ben a növekedés 22,6%-ot tett ki a 2019-es járvány előtti normálhoz képest.

European Supermarket Magazine

Kapcsolódó cikkeink