Magazin: Hódítanak a „folyékony snackek”

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 07. 09. 07:56

A gyümölcslé kategória az egyik kulcseleme az alkoholmentes italok fejlődésének, köszönhetően a szegmens évről évre megfigyelhető két számjegyű növekedésének. Ez az eredmény elsősorban a 100%-os, illetve a prémium gyümölcsleveknek köszönhető, de erősödik a smoothie termékek jelenléte is.

Coca-Cola HBC Magyarország Kft. arról számol be, hogy a fogyasztók egyre inkább szeretnek és hajlandók is prémium termékekre költeni, emellett igencsak megnövekedett a kereslet az egészséges ételek és italok iránt. Matskási Zoltán marketing-üzemeltetési vezető arra emlékeztet, hogy a Nielsen felmérése szerint Közép-Kelet-Európában az emberek 81 százaléka próbál fogyni étrendmódosítás és/vagy diéta által. Magyarországon ez az arány 84 százalék.

Matskási Zoltán
marketing-üzemeltetési vezető
Coca-Cola HBC Magyarország

– A smoothie szegmens, habár még csak a teljes gyümölcslevek kategória forgalmának 2%-át teszi ki, 2016-ról 2017-re több mint 51,7%-os növekedést ért el. A smoothie-k piacán ezidáig a saját márkás termékek az eladások több mint kétharmadát adták. Vállalatunk az újabb márkák és a Cappy Smoothie megjelenésével bízik abban, hogy még több értékesítési csatornában sikeres lesz ez az egészséges és tápláló kategória – tájékoztat.

A Real Nature Kft. innovatív cégként, az egészséges táplálkozás elkötelezettjeként évek óta vállalati fejlesztésekkel – mint például a Good Fruit márka korábbi bevezetésével – szoros figyelemmel kíséri a hazai smoothie-piacot.

de Gereczné Rudnai Éva
sales manager
Real Nature

– Úgy látjuk, az utóbbi években a több évtizedes nyugat-európai hagyományokat átvéve a magyar piac is fejlődésnek indult. Az új generációk belépése a fizetőképes keresletbe, ezt a trendet egyértelműen erősítette – jegyzi meg de Gereczné Rudnai Éva sales manager.

Lóczki Zsuzsanna
key account manager
eisberg Hungary

Az eisbergnek minden adottsága megvolt ahhoz, hogy újdonságként piacra dobja, a Green Drink mixet, ami tökéletes alap egy jó zöld turmixhoz vagy smoothie-hoz. Az eisberg Green Drink öt salátafajtából álló keverék, amely ízlés szerint kiegészíthető zöldséggel, gyümölccsel, de akár mandula- vagy kókusztejjel is. Fűszerekkel, fahéjjal, borssal, gyömbérrel, chilivel pedig egészen különlegessé tehető.

– A zöldségfogyasztásnak ez a formája már nemcsak a vegetáriánus világban ismert, hanem divatos lett az egészségtudatos vásárlók körében is – jelzi Lóczki Zsuzsanna, az eisberg Hungary Kft. key account managere.

 

 

Új smoothie 100% gyümölcsléből

Áprilistól folyamatosan kerül be a boltokba a Coca-Cola Magyarország új Cappy Smoothie itala, amely 100%-os préselt gyümölcslé. Ez a „folyékony snack” egészséges és kényelmes alternatíva a napközbeni kisebb étkezésekhez. A Cappy Smoothie mangó-narancs és pirosgyümölcs ízekben kapható 200 ml-es kiszerelésben.

– Ahogy a legtöbb márkánk, természetesen a Cappy Smoothie is 360 fokos marketingtámogatást kap az év során, különös tekintettel arra, hogy az ATL- és BTL-aktivitások aránya egyensúlyban legyen. ATL-kampányban a közterületi megjelenés kerül előtérbe, de mellette természetesen lesz rádió, illetve TV-reklám, valamint használjuk a közösségimédia-felületeket is, BTL-aktivitásoknál pedig a fókusz az in-store kampányokon, dedikált hűtők kihelyezésén és a kóstoltatáson lesz – mondja Matskási Zoltán.

Smoothie a joghurt frissítő erejével

A 2018-as év fejlesztése a Real Nature Kft. részéről az osztrák piacon oly kedvelt, mégis a smoothie termékek piacán egyedülálló Schärdinger Smoojo termékek bevezetése a tavaszi-nyári diétás időszakban.

– A termékek egyedülállósága abban rejlik, hogy nemcsak gyümölcsprések (smoo­thie-k) kerültek a hazai fogyasztók asztalára, hanem egyidejűleg az emberi szervezetre jótékony hatással bíró joghurtok is egy termékbe zárva – avat be de Gereczné Rudnai Éva.

Smoojo termékeiket négyféle ízesítésben kínálják a magyar fogyasztóknak: mango-maracuja, eper-banán, ananász-banán-kókusz és málna-eper-szeder változatban.

Egyedülálló zöld turmix alap

Az eisberg Hungary Kft. Green Drink zöld turmix alapja különlegességnek számít a smoo­thie-piacon, Lóczki Zsuzsanna elmondása szerint a kereslet folyamatosan nő iránta.

– A 2017-ben bevezetett első Green Drink salátakeverék mellett már elkezdtük további mixek tervezését, 2018 őszére pedig újabbakkal is szeretnénk piacra lépni – jelzi a key account manager.

A vállalat szakemberei a legnagyobb hangsúlyt a rendezvényeken való közvetlen kapcsolatra helyezik, de emellett az online felületeken is erős a jelenlétük. Saját Youtube-csatornájukon receptekkel, interjúkkal, salátasztorikkal jelennek meg, amire nagyon nagy az érdeklődés.

B. K.

Kapcsolódó cikkeink