Hiteles fogyasztói tájékoztatás bárhol, bármikor
A hipersebességgel fejlődő új típusú kommunikációs csatornák, a közösségi hálók és a mobiltechnológiai fejlesztések alapjaiban változtatták meg annak módját, hogy a gyártók, kereskedők, márkatulajdonosok hogyan teremthetnek kapcsolatot fogyasztóikkal. Ebben nyújthat hatékony segítséget a GS1 Magyarország SafeBrand szolgáltatása.
Napjainkban a tudatos vásárló már maga dönti el, mikor, hol és hogyan kíván kapcsolatba lépni egy gyártóval vagy kereskedővel, illetve magával a termékkel, a kihívás pedig a vállalatok számára az, hogyan képesek valós, hasznos, kétirányú párbeszédet kialakítani a vásárlókkal, a márkahűség és személyre szabott értékesítés új dimenzióiról nem is beszélve.
A vonalkód jelkép a mögötte álló azonosító rendszerrel – az ún. GS1 szabványrendszerrel – karöltve, immár közel négy évtizede biztosítja az ellátási láncok mentén a gyors és biztonságos termékinformáció-áramlást. A legújabb GS1 megoldások célja, hogy mindabból a hasznos és hiteles termékinformációból, mely eddig csak az üzleti partnerek közt került megosztásra, a fogyasztó is részesülhessen.
Hogyan működhet ez a gyakorlatban? A fogyasztó az okostelefonjára telepített mobil alkalmazással leolvassa a terméken feltüntetett vonalkódot és az applikáció azonnal megjeleníti a képernyőn a márkatulajdonos által megadott adatokat. Ezek lehetnek az élelmiszerek esetében kötelezően megadandó termékadatok, de lehetnek minősítéssel, allergén vagy speciális összetevőkkel, kapcsolódó termékekkel, receptekkel szolgáló marketing üzenetek is, amelyek akár egy weboldalra is elvezetik a vásárlót.
A SafeBrand szolgáltatás célja, hogy hiteles, megbízható termékinformációkat juttasson el a fogyasztóhoz. A szolgáltatás biztosítja a márkatulajdonos számára, hogy a jogszabályi, szabványossági és minőségi szempontból megvizsgált, és általa jóváhagyott tartalommal szólítsa meg a fogyasztót. Azt is lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy az ellenőrzött termékadatokat olyan webshopokhoz továbbítsa, amelyek a termékeit forgalmazzák. Különösen fontos lépés ez az EU 1169/2011-es, 2014-ben életbe lépő rendeletének fényében, amely minden, az élelmiszerláncban érintett szereplő felelősségét meghatározza a fogyasztók tájékoztatására vonatkozóan.
A megoldás hasznos a gyártóknak, márkatulajdonosoknak, mert lehetőségük van arra, hogy a vásárlási döntés meghozatalakor – bárhol, bármikor következik is be -, közvetlenül a fogyasztót megszólítva, olyan információkat juttassanak el hozzá, amelyek megjelenítésére nincs lehetőség a terméken, s az eddigiekben mindezt csak időben és térben a terméktől elszakadva, további drága marketing eszközök segítségével volt módjuk megvalósítani. Nem utolsó sorban az alkalmazást használó fogyasztók vásárlási szokásai követhetők, így számukra személyre szabottabb ajánlatok, akciók is küldhetők.
A vásárló számára az alkalmazás nagy előnye, hogy okostelefonján bárhol, bármikor elérhetőek számára a gyártó által garantált hiteles adatok a termékről, függetlenül attól, hogy boltban, vagy az interneten tervezi a vásárlást.
Ha szeretne csatlakozni a GS1 Magyarország most induló SafeBrand projektjéhez, keresse szakértőinket: Vatai Krisztina (vatai@gs1hu.org), Kétszeri Dávid (ketszeri@gs1hu.org)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >