HITA: magyar élelmiszeripari sikerek a Gulfoodon
Tíz magyar vállalat mutatkozott be a Közel-Kelet vezető élelmiszeripari szakkiállításán, az idén 17. alkalommal – február 25-28. között – Dubajban megrendezett, Gulfoodon – közölte pénteken az MTI-vel a magyar megjelenést szervező Nemzeti Külgazdasági Hivatal, a HITA.
A közlemény szerint a HITA által finanszírozott közösségi standon idén 8 magyar vállalat jelent meg önállóan, további 2 pedig termékmintákkal és marketinganyagokkal képviseltette magát.
A kiállítók a rendezvényt egyöntetűen kiemelkedően sikeresnek ítélték, szinte minden magyar kiállítónál nagy volt az érdeklődés. Úgy a közel-keleti kapcsolatokkal rendelkező exportőrök, mint a térség felé most nyitó középvállalkozások, vagy élelmiszeripari technológiatranszfert kínáló innovatív vállalkozások esetében.
A magyar standon a látogatók különböző sajtokat, mézeket, gabonaszeleteket és müzlit, diót, napraforgómagot, édességeket és gluténmentes diétás termékeket kóstolhattak, valamint fagyasztott gyümölcsöket, zöldségeket és készételeket előállító vállalatokkal és termékmintáikkal találkozhattak.
Közönségsikert aratott többek között: a Felföldi Édesipari Kft. ízesített szívószála, a Quick Milk, mely a tejfogyasztást teszi vonzóbbá a gyerekek számára. A fagyasztott termékeiről ismert Mirelite-Mirsa Zrt. vadasmártása a fagyasztott termék kategóriában „kiemelten ajánlott termék” minősítésben részesült. A Fitorex Kft. exportmenedzsere pedig arról számolt be, hogy a cégük által kifejlesztett, speciálisan csíráztatott, YASO márkanevű szójababból készített egészséges élelmiszerek iránt is nagy volt az érdeklődés.
A közlemény kitér rá: a HITA minden eszközével támogatja a keleti nyitást. Ez azonban a gyakorlatban csak a vállalati szféra aktív részvételével valósulhat meg. Az élelmiszeripari exportőrök különösen érdekeltek az új piacok kiépítésében. Jól mutatja ezt az érdekelt cégek részvétele a közel-keleti vonatkozású üzleti eseményeken, így a HITA által tavaly novemberben szervezett arab-magyar gazdasági fórumon, az októberi szaúd-arábiai üzleti úton, vagy a libanoni miniszterelnöki látogatáson.
Az idei dubaji Gulfoodot 113 ezer négyzetméteren, 110 ország több mint 4000 kiállítójának részvételével rendezték meg. Az esemény szakmai látogatóinak száma elérte a 70 ezret – tartalmazza a közlemény.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >