HITA: 16 magyar cég mutatkozott be a dubaji élelmiszeripari szakkiállításon
Harmadik alkalommal mutatkoztak be magyar vállalatok a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szervezésében a világ egyik vezető élelmiszeripari szakkiállításán, a dubaji Gulfoodon: a 85 négyzetméteres magyar standon 16 vállalat mutatta be termékeit, lefedve a hazai export árualap szinte teljes spektrumát – közölte a HITA hétfőn.
A közlemény szerint kiemelkedő érdeklődés mutatkozott a méz, a fagyasztott áruk, a konzervek és a különleges élelmiszerek iránt.
A 114 000 négyzetméter alapterületen 120 ország 4500 kiállítójának részvételével zajló és több mint 80 000 szakmai látogatót vonzó seregszemlén az előző évekhez képest mind a magyar stand mérete, mind a kiállító hazai cégek száma megduplázódott, ami jól tükrözi a magyar vállalatok intenzív érdeklődését a közel-keleti térség iránt.
A február utolsó hetében rendezett Gulfoodon Magyarországot az Aranynektár Kft., a Fit-Food Kft., a Gilan Trading Kft., a Hungarotej Kft., a Hunland Food Kft., a Lourdes Honey Kft., a Marathon-Foods Kft., a Mirelite Mirsa Zrt., az MC Scotland Kft., a Naponta Kft., a Nobilis Zrt., az NT Kft., a PM World Trade Kft., a Szentkirályi Ásványvíz Kft., a Tatár Pékség Kft., és a Wintertrade Zrt. képviselte.
A kiállítók mindegyike rendelkezik már export tapasztalatokkal a közel-keleti térségben, felkészülten érkeztek a kiállításra – hangsúlyozza a HITA. Egyre több termék csomagolásán található meg az iszlám vallás előírásainak való megfelelést tanúsító halal jelzés. Az idén újdonságkent szerepeltek a magyar standon a libamáj es vízi szárnyas termékek, étolajok és fagyasztott készételek, illetve gourmet lekvárok.
„Jól látszik, hogy a térségben jelentős az importigény az élelmiszerek iránt. Magyarországról elsősorban mézet, csemegekukoricát és zöldborsót, valamint sajtot kerestek az érdeklődők, de a HITA stand kínálatát megtekintve számos új terméket is felfedezhettek, amire eddig esetleg nem gondoltak hazánk kapcsán” – osztotta meg tapasztalatait a kiállításról a HITA osztályvezetője, Mautner Márk a közlemény szerint.
A HITA munkatársa hozzátette: a Gulfood mára a világ egyik legfontosabb szakmai rendezvényévé vált, így Magyarország hangsúlyos részvétele a jövőben is elengedhetetlen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >