Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 14. 08:00

HírmorzsákNem megy jól az Aldinak és a Lidlnek Németországban. A GfK piackutató intézet felmérése szerint az év első tíz hónapjában forgalmuk 1 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Elsősorban a nem élelmiszer-ipari cikkek esetében tapasztaltak kisebb érdeklődést a kutatók – írta a Világgazdaság.

Sikeresnek bizonyult a Tesco vevőcsalogató klubkártya-kampánya. A Guardian szerint a Tesco klubkártya-akciója és leértékelései beváltak, és a lánc így képes elcsábítani a Morrisons, az Aldi és a Sainsbury vásárlóit. A független elemzők jelentései azt mutatják, hogy két év után először a Tesco ismét növelni tudta piaci részesedését – közli a Világgazdaság Online.

A Procter & Gamble veszi meg a Sara Lee-től az Ambi Purt, 470 millió dolláros vételáron. A Procter & Gamble közleménye szerint a tranzakció még a vállalat jelenlegi pénzügyi negyedévé-ben befejeződik, így a cég 2010-es eredményére várhatóan nem lesz hatással – közölte a MarketWatch.


Gőzerővel terjeszkedik a német Rewe által működtetett Penny Romániában. Az idei 28 nyitást követően 100 boltra növekvő hálózat jövőre további 25 új üzlettel számol. Ez 32 millió eurós befektetést jelent, boltonként 1,3 millió eurót – írja a Ziarul Financiar nyomán a portfolio.hu.

Szlovén kereskedelmi hálózat terjeszkedik Horvátországban. A Mercator megvásárolja horvát versenytársát, a Getro szupermarketláncot: a megállapodás szerint a Getro 16 üzletét veszik meg, a cégnévvel és a dolgozókkal együtt. Az ügylet még versenyhatósági jóváhagyásra vár.

A Carlsberg jelentősen felfelé módosította az idei évre vonatkozó előrejelzéseit. A világ negyedik legnagyobb sörgyártója a korábbi 9 milliárd helyett 9,3 milliárd koronás eladásra számít. A javulás ugyanakkor átmeneti, az oka az orosz piac, ahol jövőre adóemelést vezetnek be, ezért a kereskedők még az idei évben feltöltik a készleteiket.

Kapcsolódó cikkeink