Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 22. 08:00

HírmorzsákRománia meghódítására készül a Lidl. A német üzletlánc egyelőre 20 üzletet nyit keleti szomszédunknál, az első áruházaknak a bukarestiek örülhetnek.

A német Tengelmann-csoport eladta bulgáriai és romániai Plus-hálózatát a Lidlnek. Ezzel a Plus kereskedelmi lánc összesen 119 üzlete cserél gazdát. A vételárat nem közölték.

Balkáni terjeszkedésre készül a Carrefour. A francia hipermar-ketlánc vezetői azt nyilatkozták, hogy összefognak a görög Marinopoulos Group ingatlanfejlesztő óriással, hogy a Balkánon hiper- és szupermarketeket fejlesszenek.

A Kraft Foods közel négyszeresére növelte adózott eredményét 2009 utolsó negyedévében. Az élelmiszergyártó adózott eredménye 710 millió dollár, részvényenként 48 cent lett a december végéig tartó három hónapban, az egy évvel korábbi 178 millió dollár, részvényenként 12 cent után – írja a ProfitLine.hu.

A vártnál nagyobb nyereségről számolt be a negyedik negyedévre a Wal-Mart. Bevételei ugyanakkor némileg elmaradtak az elemzői várakozásoktól. A társaság az egyszeri tételek hatásait kiszűrve 1,17 dolláros egy részvényre jutó eredményről számolt be, a 113,6 milliárdos bevétellel viszont a cég minimálisan alulteljesítette a prognózisokat.

A Nestlé nettó profitja 2009-ben 10,4 milliárd svájci frank volt. A cég idén a tavalyinál erősebb növekedésre számít. A Nestlé értékesítési forgalma tavaly 4,1 százalékkal nőtt, 107,6 milliárd svájci frankra.

Néhány héten belül megnyílik az első Burger King gyorsétterem Szlovákiában. A McDonald’s is erősít, terveik szerint idén öt újabb éttermet nyitnak északi szomszédunknál.

A Carlsberg sörfőző negyedik negyedéves profitja csaknem háromszorosára, 111 millió dán koronáról 383 millió dán koronára emelkedett. Az eladási árbevétel 14,52 milliárd koronáról 13,62 milliárd koronára esett vissza.

Kapcsolódó cikkeink