Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

Hírmorzsák8000 új munkahelyet hoz létre idén az Edeka. A német diszkonthálózat 2010-re 30 százalékra növelné részesedését a német piacon, ezer új üzletet nyitnának. Az Edeka alkalmazottainak száma eléri a 253 ezret, bevétele 43 milliárd euró.

Stabilizálta németországi bevételeit a Bijou Brigitte. A divatkiegészítőket forgalmazó cég árbevétele tavaly 2,2 százalékkal 375 millió euróra emelkedett, de forgalomnövekedést csak az újonnan nyitott üzleteivel tudott elérni a vállalat. A bolthálózat tavaly 80 új egységgel bővült, s immár 1085 kereskedelmi egységet foglal magába.

Iskolákat támogat az Egyesült Államokban a Fresh & Easy. A Tesco amerikai leányvállalata Shop for Schools néven indított programot az iskolai alapítványok támogatására. A február 1. és március 31. között zajló akcióban minden boltban elköltött 20 dollár után a Fresh & Easy 1 dollárt fizet a részt vevő nevelési intézményeknek.


Carrefour Market nyílt Milánóban. Decemberben sikeresen debütált a Carrefour új típusú üzlete az olasz nagyvárosban. A Carrefour 1599 egységet működtet Itáliában, de ez az első olyan bolt, amely elsősorban saját márkás termékekre koncentrál.

Új piacok felé kacsingat a Saxoo. Az egykor magyar, ma azonban már egy svájci szakmai befektetőcsoport tulajdonában álló cég tavaly 4-500 millió forintos árbevételt ért el. Az idén – a hálózat átalakításával, bővítésével – csaknem 800 milliós forgalommal számolnak a magyar piacon, amelyhez a külföldi üzletek a számítások szerint mintegy 300-350 millió forinttal járulhatnak majd hozzá.

Egészségügyi laboratórium nyílt egy angol Asda áruházban. A Wal-Mart csoporthoz tartozó áruházlánc nyugat-bromwichi áruházában a vevők a nagybevásárlás mellett a szükséges laboratóriumi vizsgálataikat is elvégeztethetik.

Tavaly több mint 100 új egységet nyitott az Aldi az Egyesült Államokban, éppen kétszer annyit, mint előző évben. A vállalat tervei szerint idén további 75 üzlettel bővül az Aldi amerikai hálózata.

Kapcsolódó cikkeink