Hírmorzsák
HírmorzsákKét magyar ajánlás. A Michelin nemrégiben jelentette meg Main Cities of Europe 2008 címmel az idei európai éttermi és szállodai ajánlóját, amely 20 ország 41 városának éttermeit veszi górcső alá, igen kritikus szemmel. Bár a kelet-közép-európai régió első Michelin-csillagát a prágai Allegro étterem kapta, Budapesten két üzlet – a Náncsi néni és a Segal – került be a BIB Gourmand-ajánlásba, vagyis a megfizethető áron kiváló ételeket kínáló éttermek közé.
A reneszánsz jegyében. Gasztronómiai programsorozattal csatlakozik a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége a 2008-as reneszánsz évéhez – jelentette be a keddi tájékoztatón Csizmadia László elnök. A Reneszánsz Falusi Ízek programsorozatának keretében havi egy-két alkalommal az adott évszakhoz, aktuális programhoz igazodva kívánják feleleveníteni a reneszánsz korának falusi ízeit, az adott tájegységre jellemző módon.
Újra nyitott pincenapok. Idén pünkösdkor, 2008. május 10. és 12. között újra megrendezésre kerül a „Nyitott Pince Napok”. Cél, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország 22 gyönyörű borvidékét, változatos borkínálatát, és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki. Az akció keretében a csatlakozó pincék vállalják, hogy a háromnapos rendezvény ideje alatt legalább két napon 9 és 19 óra között nyitva tartanak. A vendégek 3-féle bort ingyen, vagy kedvezményes áron kóstolhatnak meg. Részletek a www.nyitottpince.hu honlapon.
Bátrabban vesznek fel hitelt az emberek. Az áruhitelek helyett a hiteligénylők inkább a szabad felhasználású – jellemzően devizaalapú – jelzáloghiteleket részesítik előnyben – derül ki a GfK Hungária Pénzpiaci Adatszolgáltatások felmérésének 2007. évi eredményeiből.
Május közepén nyílik az M3 Outlet Center Polgáron. A négymilliárd forintos beruházással épült, 13 ezer négyzetméteres center kezdetben 400 új munkahelyet teremt. A 2009 tavaszára tervezett második ütemben további négyszáz munkahelyet hoznak létre.
Már lehet pályázni a külpiaci kereskedelemfejlesztésre. Idén tizenegy jogcímre lehet támogatási igényt benyújtani, ezek között új elem a konkrét árucsoportra vagy adott célországra vonatkozó, komplex marketingterv megvalósítását célzó program.
14 szupermarketet vásárolt Romániában a Delhaize. A belga kiskereskedelmi cég helyi leányvállalata 18,6 millió eurót fizetett a La Fourmi hálózatért. A cég Romániában Mega-Image néven már működtet egy szupermarketláncot, az újonnan vásárolt egységekkel együtt 37-re emelkedik a márkanév alá tartozó boltok száma.
Lassítja amerikai terjeszkedését a Tesco. Tavaly november óta a cég 59 üzletet nyitott a tengerentúlon, de most úgy döntöttek, három hónapig nem avatnak újabbakat. Inkább felülvizsgálják az eddig eredményeket, és elemzik a tapasztalatokat.
5,63 milliárd eurót fizetett a Pernod Ricard az Absolut vodkáért. A svéd állami céget szoros versenyben szerezte meg a francia italgyártó, amely vállalta, hogy a továbbiakban is Svédországban gyártja a luxusmárkát.
Szabad az út az Extra üzletek értékesítésére Németországban. A német versenyhatóság feltétel nélkül engedélyezte a Metro-csoportnak, hogy eladja az Extra üzletláncot a Rewe-nek.
Az új üzletek és az on-line értékesítés vitte előre a H&M-t. A svéd Hennes & Mauritz AB első negyedéves adózott eredménye 2,94 milliárd svéd korona (hozzávetőleg 493 millió dollár), ez 28 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti értékhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >