Hírmorzsák
HírmorzsákKét magyar ajánlás. A Michelin nemrégiben jelentette meg Main Cities of Europe 2008 címmel az idei európai éttermi és szállodai ajánlóját, amely 20 ország 41 városának éttermeit veszi górcső alá, igen kritikus szemmel. Bár a kelet-közép-európai régió első Michelin-csillagát a prágai Allegro étterem kapta, Budapesten két üzlet – a Náncsi néni és a Segal – került be a BIB Gourmand-ajánlásba, vagyis a megfizethető áron kiváló ételeket kínáló éttermek közé.
A reneszánsz jegyében. Gasztronómiai programsorozattal csatlakozik a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége a 2008-as reneszánsz évéhez – jelentette be a keddi tájékoztatón Csizmadia László elnök. A Reneszánsz Falusi Ízek programsorozatának keretében havi egy-két alkalommal az adott évszakhoz, aktuális programhoz igazodva kívánják feleleveníteni a reneszánsz korának falusi ízeit, az adott tájegységre jellemző módon.
Újra nyitott pincenapok. Idén pünkösdkor, 2008. május 10. és 12. között újra megrendezésre kerül a „Nyitott Pince Napok”. Cél, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország 22 gyönyörű borvidékét, változatos borkínálatát, és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki. Az akció keretében a csatlakozó pincék vállalják, hogy a háromnapos rendezvény ideje alatt legalább két napon 9 és 19 óra között nyitva tartanak. A vendégek 3-féle bort ingyen, vagy kedvezményes áron kóstolhatnak meg. Részletek a www.nyitottpince.hu honlapon.
Bátrabban vesznek fel hitelt az emberek. Az áruhitelek helyett a hiteligénylők inkább a szabad felhasználású – jellemzően devizaalapú – jelzáloghiteleket részesítik előnyben – derül ki a GfK Hungária Pénzpiaci Adatszolgáltatások felmérésének 2007. évi eredményeiből.
Május közepén nyílik az M3 Outlet Center Polgáron. A négymilliárd forintos beruházással épült, 13 ezer négyzetméteres center kezdetben 400 új munkahelyet teremt. A 2009 tavaszára tervezett második ütemben további négyszáz munkahelyet hoznak létre.
Már lehet pályázni a külpiaci kereskedelemfejlesztésre. Idén tizenegy jogcímre lehet támogatási igényt benyújtani, ezek között új elem a konkrét árucsoportra vagy adott célországra vonatkozó, komplex marketingterv megvalósítását célzó program.
14 szupermarketet vásárolt Romániában a Delhaize. A belga kiskereskedelmi cég helyi leányvállalata 18,6 millió eurót fizetett a La Fourmi hálózatért. A cég Romániában Mega-Image néven már működtet egy szupermarketláncot, az újonnan vásárolt egységekkel együtt 37-re emelkedik a márkanév alá tartozó boltok száma.
Lassítja amerikai terjeszkedését a Tesco. Tavaly november óta a cég 59 üzletet nyitott a tengerentúlon, de most úgy döntöttek, három hónapig nem avatnak újabbakat. Inkább felülvizsgálják az eddig eredményeket, és elemzik a tapasztalatokat.
5,63 milliárd eurót fizetett a Pernod Ricard az Absolut vodkáért. A svéd állami céget szoros versenyben szerezte meg a francia italgyártó, amely vállalta, hogy a továbbiakban is Svédországban gyártja a luxusmárkát.
Szabad az út az Extra üzletek értékesítésére Németországban. A német versenyhatóság feltétel nélkül engedélyezte a Metro-csoportnak, hogy eladja az Extra üzletláncot a Rewe-nek.
Az új üzletek és az on-line értékesítés vitte előre a H&M-t. A svéd Hennes & Mauritz AB első negyedéves adózott eredménye 2,94 milliárd svéd korona (hozzávetőleg 493 millió dollár), ez 28 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti értékhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >