Hipermarketre és drogériára koncentrálódik az eladás
A dezodor kiskereskedelmi forgalma változatlanul erősen koncentrált. Értékben hipermarketre 42, drogériára 38 százalék jut az eladásokból. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, a 2010. március–2011. februári adatok alapján.
A dezodor az egyik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a háztartási vegyi áru és kozmetikum termékkörében. A Nielsen által mért 60 vegyi kategória rangsorában a mosószer, toalettpapír és pelenka után negyedik helyen áll, évi 14 milliárd forintot meghaladó piacával. Közvetlenül megelőzi az öblítőt, tusfürdőt, mosogatószert.
Amíg a recesszió időszakában kedvezőtlenül alakultak a dezodor trendjei, addig azok most összhangban változtak a vegyi termékkör átlagával.
Konkrétan: a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma értékben nem változott 2010. március–2010. februárban, az előző évhez viszonyítva. Mennyiségben plusz 1 százalékot regisztráltunk. Ugyanígy dezodornál értéket tekintve 0 százalék a mutató, mennyiségben pedig szintén plusz 1 százalék, egyik évről a másikra.
Figyelemre méltó a gyártói márkák erős pozíciója, ugyanis a kereskedelmi márkák piacrésze nem tudott növekedni. Értékben 3,5 százalék jutott rájuk az eladásból legutóbb, míg egy évvel korábban 3,4 százalék.
BOLTI ELADÁSÖSZTÖNZÉS: A kategória polchelye szinte megduplázódik a másodlagos kihelyezéseknél, a közeledő nyári szezonban. Ez az év másik fontos értékesítési időszaka, a karácsonyi csúcs mellett.
A Nielsen 23 hipermarket felmérése alapján megállapította, hogy a legnagyobb területű üzletekben a dezodor átlagosan 10 százalékkal nagyobb polchelyet kap, mint a tusfürdő. Ugyanakkor a hipermarketek dezodorból csak 3 százalékkal nagyobb bevételt értek el 2010. március–2011. februárban, mint tusfürdőből.
Az instore kihelyezések hatékony eszközök arra, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a gyártók és kereskedők kedvező ajánlataira, ezzel segítsék döntéseikben a vevőket, és nagyobb élménnyé tegyék a vásárlást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >NAV: a lakosság csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak,…
Tovább olvasom >