Hipermarketben és drogériában adják el a háztartási vegyiáru és kozmetikum közel kétharmadát, értéket tekintve
A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent idén az első tíz hónapban, tavaly január-októberhez viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– A legkeresettebb tíz vegyiáru kategóriából, értékben 1-3 százalékkal emelkedett a toalett papír, pelenka, dezodor, általános tisztítószerek, fogkrém és papír zsebkendő forgalma, tízhónapos összehasonlításban – tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum éves piaca 300 milliárd forint körül mozog.
Mennyiséget tekintve idén január-október során 1-6 százalékkal többet adtak el a boltokban többek között toalett papírból, hajfestékből és testápoló krémből.
Villányi Ágnes kiemeli, hogy a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória bolti eladása tovább koncentrálódott. Értékben hipermarketre és drogériára a forgalom csaknem kétharmada, 65 százaléka jut a az első tíz hónapban, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint a múlt év hasonló időszakában.
A termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a bolttípusok közül az elmúlt tíz hónap alatt a legnagyobb rész hipermarketre jutott. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavaly január-október során is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a mosószer, légfrissítő és öblítő teljes bolti forgalmából.
– Amíg a drogéria piacrésze tavaly az első tíz hónap során, értékben 26 százalékot ért el, addig idén már 27-et – mondja Villányi Ágnes. – Ennél jóval magasabb részarányt, 39-61 százalékos részarányt regisztrált a Nielsen például pelenkánál, dezodornál, hajfestéknél és testápoló krémnél.
Rámutat, hogy a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése stabilan 18 százalék, értékben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Fagyos tavasz, súlyos károk: összeomolhat a gyümölcstermés 2025-ben
Az áprilisi fagyok komoly pusztítást végeztek a magyar gyümölcstermesztésben: egyes…
Tovább olvasom >