Hipermarketben és drogériában adják el a háztartási vegyiáru és kozmetikum közel kétharmadát, értéket tekintve
A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent idén az első tíz hónapban, tavaly január-októberhez viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– A legkeresettebb tíz vegyiáru kategóriából, értékben 1-3 százalékkal emelkedett a toalett papír, pelenka, dezodor, általános tisztítószerek, fogkrém és papír zsebkendő forgalma, tízhónapos összehasonlításban – tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum éves piaca 300 milliárd forint körül mozog.
Mennyiséget tekintve idén január-október során 1-6 százalékkal többet adtak el a boltokban többek között toalett papírból, hajfestékből és testápoló krémből.
Villányi Ágnes kiemeli, hogy a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória bolti eladása tovább koncentrálódott. Értékben hipermarketre és drogériára a forgalom csaknem kétharmada, 65 százaléka jut a az első tíz hónapban, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint a múlt év hasonló időszakában.
A termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a bolttípusok közül az elmúlt tíz hónap alatt a legnagyobb rész hipermarketre jutott. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavaly január-október során is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a mosószer, légfrissítő és öblítő teljes bolti forgalmából.
– Amíg a drogéria piacrésze tavaly az első tíz hónap során, értékben 26 százalékot ért el, addig idén már 27-et – mondja Villányi Ágnes. – Ennél jóval magasabb részarányt, 39-61 százalékos részarányt regisztrált a Nielsen például pelenkánál, dezodornál, hajfestéknél és testápoló krémnél.
Rámutat, hogy a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése stabilan 18 százalék, értékben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >