Hetven százalékkal nőtt a Henkel harmadik negyedéves nyeresége

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 12. 00:00

A lakossági fogyasztási termékeket gyártó Henkel nyeresége 70 százalékkal emelkedett 2009. harmadik negyedévében, az alacsonyabb szerkezetátalakítási költségeknek köszönhetően.

Az előzetes adatok alapján a Henkel a harmadik negyedévben 3,49 milliárd euró értékben értékesített, szemben az egy évvel korábbi időszak 3,76 milliárd eurójával. A vállalat nettó nyeresége 172 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 101 millió euróról.
A vállalat működési nyeresége (EBIT) 290 millió euró lett, ebben már szerepel az egyszeri szerkezetátalakítási költség is, mely 95 millió eurót tett ki. Ezen tételek kiszűrése után a működési nyeresége (kiigazított EBIT) 391 millió euróról 385 millió euróra mérséklődött.
A mosó- és háztartási tisztítószerek üzleti szegmensben az értékesítés 1,04 milliárd eurót ért el, mely mérsékelten elmarad az előző évitől. A kozmetikai és egészségügyi szektor a negyedév során 100 millió eurós működési nyereséget ért el az előző évi 96 millió euró után.
A nagyfogyasztók körében elszenvedett értékesítési volumencsökkenés következtében a ragasztási technológiák üzleti szektorban az eladások 1,63 milliárd euróra mérséklődtek.
A Henkel Igazgatótanácsának elnöke, Kasper Rorsted úgy fogalmazott: "Sikerült túlteljesítenünk a piaci várakozásokat a harmadik negyedévben. Az eredményben tükröződik mind a piaci stabilitás, mind pedig a szerkezetátalakítási és költségcsökkentési programunk" – írja a profitline.hu.




Kapcsolódó cikkeink