Héthavi mélyponton a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Héthavi mélypontra süllyedt februárban a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban, mivel az amerikaiak kedvezőtlenebbül ítélik meg az üzleti körülményeiket és személyes pénzügyeiket, jóllehet az általános kilátások azt sugallják, hogy lassan, de stabilan növekszik a gazdaság.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint februárban 92,2 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index a januári 97,8 pontról. Elemzők 97,0 pontot vártak.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 112,1 pontra esett a januári 116,6 pontról, a várakozások mutatója pedig 78,9 pontra zuhant az előző havi 85,3 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a csökkenést főleg az idézte elő, hogy a gazdasági helyzetet kevésbé pozitívan ítélik meg a fogyasztók.
Az üzleti feltételeket jónak ítélők aránya 27,7 százalékról 26,0 százalékra csökkent, míg a helyzetet rossznak értékelők aránya 18,8 százalékról 19,8 százalékra emelkedett. A következő fél év során javulásra számít a megkérdezettek 14,6 százaléka, szemben a januári 15,9 százalékkal, míg a további gyengülésre számítók aránya 10,7 százalékról 12,0 százalékra emelkedett.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,2 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 23,6 százalék. Csökkent, 23,0 százalékról 22,1 százalékra azok aránya, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében megkérdezettek 12,2 százaléka bízott, szemben az előző havi 13,4 százalékkal, a csökkenést valószínűsítők aránya pedig 17,0 százalékról 17,2 százalékra nőtt februárban.
A jövedelmük növekedésére számítók aránya 18,6 százalékról 17,2 százalékra esett, míg a jövedelmének csökkenésére számítók része 10,7 százalékról 12,5 százalékosra hízott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >Megveszi a Wonder a Grubhubot
650 millió dollárért vásárolja meg a Wonder a Grubhubot a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >