Héthavi mélyponton a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Héthavi mélypontra süllyedt februárban a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban, mivel az amerikaiak kedvezőtlenebbül ítélik meg az üzleti körülményeiket és személyes pénzügyeiket, jóllehet az általános kilátások azt sugallják, hogy lassan, de stabilan növekszik a gazdaság.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint februárban 92,2 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index a januári 97,8 pontról. Elemzők 97,0 pontot vártak.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 112,1 pontra esett a januári 116,6 pontról, a várakozások mutatója pedig 78,9 pontra zuhant az előző havi 85,3 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a csökkenést főleg az idézte elő, hogy a gazdasági helyzetet kevésbé pozitívan ítélik meg a fogyasztók.
Az üzleti feltételeket jónak ítélők aránya 27,7 százalékról 26,0 százalékra csökkent, míg a helyzetet rossznak értékelők aránya 18,8 százalékról 19,8 százalékra emelkedett. A következő fél év során javulásra számít a megkérdezettek 14,6 százaléka, szemben a januári 15,9 százalékkal, míg a további gyengülésre számítók aránya 10,7 százalékról 12,0 százalékra emelkedett.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,2 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 23,6 százalék. Csökkent, 23,0 százalékról 22,1 százalékra azok aránya, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében megkérdezettek 12,2 százaléka bízott, szemben az előző havi 13,4 százalékkal, a csökkenést valószínűsítők aránya pedig 17,0 százalékról 17,2 százalékra nőtt februárban.
A jövedelmük növekedésére számítók aránya 18,6 százalékról 17,2 százalékra esett, míg a jövedelmének csökkenésére számítók része 10,7 százalékról 12,5 százalékosra hízott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >Kevesebb bor fogy az az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban 2024 augusztusáig 8%-kal csökkent a borértékesítés derül…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >