Héthavi mélyponton a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 02. 25. 11:10

Héthavi mélypontra süllyedt februárban a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban, mivel az amerikaiak kedvezőtlenebbül ítélik meg az üzleti körülményeiket és személyes pénzügyeiket, jóllehet az általános kilátások azt sugallják, hogy lassan, de stabilan növekszik a gazdaság.

usa-flagA Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint februárban 92,2 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index a januári 97,8 pontról. Elemzők 97,0 pontot vártak.

A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 112,1 pontra esett a januári 116,6 pontról, a várakozások mutatója pedig 78,9 pontra zuhant az előző havi 85,3 pontról.

Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a csökkenést főleg az idézte elő, hogy a gazdasági helyzetet kevésbé pozitívan ítélik meg a fogyasztók.

Az üzleti feltételeket jónak ítélők aránya 27,7 százalékról 26,0 százalékra csökkent, míg a helyzetet rossznak értékelők aránya 18,8 százalékról 19,8 százalékra emelkedett. A következő fél év során javulásra számít a megkérdezettek 14,6 százaléka, szemben a januári 15,9 százalékkal, míg a további gyengülésre számítók aránya 10,7 százalékról 12,0 százalékra emelkedett.

Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,2 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 23,6 százalék. Csökkent, 23,0 százalékról 22,1 százalékra azok aránya, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.

A munkahelyek számának növekedésében megkérdezettek 12,2 százaléka bízott, szemben az előző havi 13,4 százalékkal, a csökkenést valószínűsítők aránya pedig 17,0 százalékról 17,2 százalékra nőtt februárban.

A jövedelmük növekedésére számítók aránya 18,6 százalékról 17,2 százalékra esett, míg a jövedelmének csökkenésére számítók része 10,7 százalékról 12,5 százalékosra hízott. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink