Heteket töltünk életünk során vásárlással
Érdekes adatok láttak napvilágot a fogyasztási szokásokról. Egy átlagos vásárló élete során 1539 órát, azaz 64 napot tölt azzal, hogy a boltban sétálgat.
Izgalmas kutatásra hívta fel a figyelmet a Daily Mail című brit napilap – egy nemrég publikált felmérés a szigetország fogyasztói szokásait vizsgálta. Az egyik legizgalmasabb megállapítás, hogy egy átlagos brit vásárló élete folyamán 1539 órát, azaz mintegy 64 napot tölt vásárlással, azaz sétálgat a szupermarketben, nézelődik, betesz néhány terméket a kosárba, majd sorban áll a pénztárnál.
A felmérés szerint a vásárlók átlagosan 35 ezer kilométert utaznak a házuktól a boltig (és vissza) életükben. Ez gyakorlatilag annyi, mintha körbeutaznák a Földet. A brit felnőttek közel fele minden héten két szupermarketbe is elmegy – a legolcsóbb termékeket keresve. A legtöbben ezt persze autóval teszik, ezért -mint azt a lapnak szakértők elmondták- a benzinköltség miatt szinte teljesen elbukják a boltok közti árkülönbségeket, azaz összességében szinte semmit sem spórolnak.
Szintén meglepő, hogy a vásárlók a háztartási cikkeken, leginkább WC-papíron akarnak a legtöbbet spórolni, de fontos számukra, hogy baromfihúst és gyümölcsöt, zöldséget is olcsón találjanak egy boltban.
A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, és a bevásárlási alkalmak is tervezettebbek lettek. Az elmúlt évekhez képest kevesebbszer megyünk vásárolni. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az áru frissessége, az árszínvonal és a választék továbbra is a legfontosabb szempontok, viszont megnőtt annak a jelentősége, hogy az adott bolt vagy lánc milyen akciókat és promóciókat kínál a vásárlók számára – derül ki a GfK Hungária 2011-es Háztartáspanel kutatásából.
A gazdasági válság katalizátorként hatott az új vásárlói trendek kialakulására hazánkban. Annak eredményeként, hogy árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a vásárlók, megfigyelhető, hogy a bevásárlási alkalmak is tervezettebbek lettek. Megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, ami abban is megnyilvánul, hogy egyre többen tanulmányozzák át a kereskedelmi láncok reklámújságait.
A vásárlási gyakoriság csökkenése egyben azt is jelenti, hogy a háztartások által látogatott boltok köre bővült, egy-egy jó ajánlat kedvéért a vásárló hajlamos messzebbre is elmenni, a kényelem kevésbé játszik szerepet. A vásárlási helyszínek megválasztásakor az előző évek felmérései alapján konzisztensen az áru frissessége, az árszínvonal és a választék voltak hazánkban a legfontosabb szempontok. A körbevásárlás hatására csökken a boltok iránti lojalitás, vagyis jobban szétaprózódik a boltok között a vásárlók költése – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >