Henkel: márkaeladás vagy -megszüntetés a profit érdekében
A Henkel egyes márkák eladását, illetve „bezárását” tervezi 2021-ig, miközben akvizíciós lehetőségek után is kutat egy sor profit warningot követően. A pályafutását január óta CEO-ként folytató Carsten Knobel új stratégiájának kulcseleme az „aktív portfóliómenedzsment” a túlzott költségcsökkentés-fókusz helyett.
A Henkel azonosította azokat, az összesen több mint 1 milliárd euró árbevételű márkákat és kategóriákat, melyeknek mintegy felétől 2021-re megválna, illetve megszüntetné azokat. A beauty care (szépségápolási), valamint a laundry and home care (azaz mosószer és háztartási tisztítószer) üzletágak 2019-ben összesen 10,5 milliárd eurót hoztak a cégnek. Bár konkrét márkát senki nem nevezett meg, a hírek szerint a cég a szépségápolási üzletágra összpontosítana, és igyekezne a vállalati döntés értelmében megtartandó márkák sorsát megfordítani.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >