Henkel: márkaeladás vagy -megszüntetés a profit érdekében

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 03. 15. 18:12

A Henkel egyes márkák eladását, illetve „bezárását” tervezi 2021-ig, miközben akvizíciós lehetőségek után is kutat egy sor profit warningot követően. A pályafutását január óta CEO-ként folytató Carsten Knobel új stratégiájának kulcseleme az „aktív portfóliómenedzsment” a túlzott költségcsökkentés-fókusz helyett.

A Henkel azonosította azokat, az összesen több mint 1 milliárd euró árbevételű márkákat és kategóriákat, melyeknek mintegy felétől 2021-re megválna, illetve megszüntetné azokat. A beauty care (szépségápolási), valamint a laundry and home care (azaz mosószer és háztartási tisztítószer) üzletágak 2019-ben összesen 10,5 milliárd eurót hoztak a cégnek. Bár konkrét márkát senki nem nevezett meg, a hírek szerint a cég a szépségápolási üzletágra összpontosítana, és igyekezne a vállalati döntés értelmében megtartandó márkák sorsát megfordítani.

Kapcsolódó cikkeink