Henkel: márkaeladás vagy -megszüntetés a profit érdekében
A Henkel egyes márkák eladását, illetve „bezárását” tervezi 2021-ig, miközben akvizíciós lehetőségek után is kutat egy sor profit warningot követően. A pályafutását január óta CEO-ként folytató Carsten Knobel új stratégiájának kulcseleme az „aktív portfóliómenedzsment” a túlzott költségcsökkentés-fókusz helyett.
A Henkel azonosította azokat, az összesen több mint 1 milliárd euró árbevételű márkákat és kategóriákat, melyeknek mintegy felétől 2021-re megválna, illetve megszüntetné azokat. A beauty care (szépségápolási), valamint a laundry and home care (azaz mosószer és háztartási tisztítószer) üzletágak 2019-ben összesen 10,5 milliárd eurót hoztak a cégnek. Bár konkrét márkát senki nem nevezett meg, a hírek szerint a cég a szépségápolási üzletágra összpontosítana, és igyekezne a vállalati döntés értelmében megtartandó márkák sorsát megfordítani.
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel és három márkája is Magyarország vezető Superbrands márkái között
A Henkel Magyarország ismét elnyerte a Business Superbrands címet. Emellett…
Tovább olvasom >Új korszak a hajápolásban – Japán örökségre épít a megújult Syoss
2025-ben új fejezetet nyit a Syoss márka: a több mint…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >