Henkel: márkaeladás vagy -megszüntetés a profit érdekében
A Henkel egyes márkák eladását, illetve „bezárását” tervezi 2021-ig, miközben akvizíciós lehetőségek után is kutat egy sor profit warningot követően. A pályafutását január óta CEO-ként folytató Carsten Knobel új stratégiájának kulcseleme az „aktív portfóliómenedzsment” a túlzott költségcsökkentés-fókusz helyett.
A Henkel azonosította azokat, az összesen több mint 1 milliárd euró árbevételű márkákat és kategóriákat, melyeknek mintegy felétől 2021-re megválna, illetve megszüntetné azokat. A beauty care (szépségápolási), valamint a laundry and home care (azaz mosószer és háztartási tisztítószer) üzletágak 2019-ben összesen 10,5 milliárd eurót hoztak a cégnek. Bár konkrét márkát senki nem nevezett meg, a hírek szerint a cég a szépségápolási üzletágra összpontosítana, és igyekezne a vállalati döntés értelmében megtartandó márkák sorsát megfordítani.
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon erős eredményjavulást ért el 2024 első felében
2024 első félévében a Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >