Henkel: jelentős árbevétel és a nyereség az első negyedévben
A Henkel számára jól indult a pénzügyi év, és ehhez minden üzletága hozzájárult. A jó teljesítmény a szerkezetátalakítási és költségcsökkentési erőfeszítéseknek is köszönhető.
Idén az első negyedéves árbevétel meghaladta a 3,5 milliárd eurót.
A nehéz gazdasági környezet ellenére a Mosó- és háztartási tisztítószerek és a Kozmetika üzletág folytatta a korábbi negyedévek sikeres növekedését, valamint az Adhesive Technologies üzletág ismét erőteljes árbevétel-növekedést mutatott.
– Várakozásaink szerint a teljes pénzügyi év eredményei jelentős mértékben, több mint 15 százalékkal javulnak majd a 2009-es évhez képest – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A Henkel 2010 első negyedévében 3,512 milliárd euró árbevételt ért el. A javuló piaci körülmények mellett ez 7,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés 7,5 százalék volt.
Elsősorban az Adhesive Technologies üzletág jelentős fejlődésének köszönhetően az üzemi eredmény (EBIT) 93,3 százalékkal, 218 millióról 422 millió euróra nőtt.
A nagyobb üzemi eredmény következtében a negyedév adózás utáni eredménye 119,8 százalékkal, 121 millióról 266 millió euróra emelkedett. A 7 millió euró kisebbségi részesedés levonásával a negyedév adózás utáni eredménye 259 millió euró volt (az előző év azonos negyedévében: 117 millió euró). A negyedév korrigált adózás utáni eredménye a kisebbségi részesedések levonása után 258 millió euró volt, szemben az előző év azonos negyedévének 130 millió eurós eredményével. Az elsőbbségi részvények hozama 0,28 euróról 0,60 euróra nőtt. A korrigált érték is 0,60 euró, szemben az előző év azonos negyedévének 0,31 eurós eredményével.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >A Lidl lett a vásárlók kedvenc áruháza
Ismét a vásárlóknak köszönhetően kapott rangos elismeréseket a Lidl Magyarország.…
Tovább olvasom >