Helyzetben az online értékesítés

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 04. 16. 17:50

A rendhagyó helyzetre tekintettel most első alkalommal rendezte online platformon szakmai meetupját az Ecommerce Hungary. A téma a világjárvány és az e-kereskedelem kapcsolata volt annak aspektusában, hogy milyen folyamatok zajlanak jelenleg, illetve milyen átrendeződéseket, újonnan kialakult trendeket várhatunk majd a veszélyhelyzet elmúlásával.

A meetup meghívott két szakértője Palocsay Géza (Adevinta), és Madar Norbert (GKI Digital) volt, a beszélgetést az Ecommerce Hungary elnöke, Nagy Sándor vezette.

Olyan kérdésekre keresték a választ, hogy például mekkora növekedést hozhat a kialakult helyzet az online értékesítésben, mi befolyásolja a növekedést, hogyan változhatnak meg a vásárlói szokások, milyen értékesítési modellek lehetnek a jelen helyzet “nyertesei”, és hogyan kell változtatni a kommunikáción, a marketing eszközökön, hogy a legtöbbet lehessen profitálni a megnövekedett vásárlószámból.

A beszélgetés során elhangzott, hogy sokkal jobb helyzetben vannak azok a kereskedők, márkák, akik az elmúlt években is több lábon álltak, a fizikai üzletek mellett az online jelenlétre is hangsúlyt helyeztek. Jóval könnyebb egy már meglévő üzletágat fejleszteni, mint egy újat nulláról felépíteni.

A mostani helyzetet kihasználva elindult új vállalkozásoknak ügyelniük kell rá, nehogy az “5 perc hírnév” csapdájába essenek. Mindenképp egy olyan online áruház felépítésére kell törekedniük, ami később, a kereslet esetleges csökkenése után is életképes tud maradni.

Minden kereskedőnek, akár azért, mert a megszokottnál kisebb a forgalma, akár azért, mert rengeteg új vásárló szakadt rá, kötelessége mindenkit a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. A vásárló nem felejt, és a normalizálódás után sokban függ a jövőbeni teljesítménye a mostani reakcióitól.

Az online meetup FB Live platformon került megtartásra, így a videó visszanézhető az Ecommerce Hungary Facebook oldalán

Szalai László

Kapcsolódó cikkeink