Helyi szójából készült növényi joghurtot dob piacra a holland Jumbo
A holland Jumbo kiskereskedelmi lánc háromféle növényi alapú joghurtot vezetett be több mint 300 üzletében. Az új termékek helyben termesztett szójából készülnek, és a Direct van de Boerderij (Közvetlenül a farmról) termékcsalád részeként kerülnek forgalomba.
A De Nieuwe Melkboer által fejlesztett natúr, vaníliás és erdei gyümölcsös változatok magas fehérje- és rosttartalommal rendelkeznek – írja az ESM Magazine a Jumbo híradása alapján. Tom Grobben, a vállalat társtulajdonosa szerint a teljes szójabab felhasználásával hatékonyabb az alapanyag-hasznosítás, és rostokban gazdagabb termék jön létre.
A növényi alapú joghurtok bevezetése összhangban áll a Jumbo élelmiszerpazarlás csökkentésére és a CO₂-kibocsátás mérséklésére összpontosító fenntarthatósági stratégiájával. Menno Wigtman, a Jumbo AGF és fehérje üzletágának vezetője kiemelte, hogy a vállalat célja a helyi gazdálkodók támogatása.
A fejlesztés a Plant Protein Forward kezdeményezés keretében valósult meg, amelyet a Foodvalley, a Rabobank és regionális hatóságok koordinálnak. Marjolein Brasz, a Foodvalley vezérigazgatója szerint a program lényege, hogy összehozza a termelőket és az élelmiszerpiac szereplőit.
A holland szója termesztése egyre életképesebb, különösen az ország déli területein, ahol a klimatikus változások és a megfelelő fajtaválasztás segítik a növény sikeres termesztését.
A bejelentés egybeesik a Bean Meal Week kampánnyal, amely a helyben termesztett hüvelyesek fogyasztását népszerűsíti. Az elmúlt évben a Hollandiában termett hüvelyesek értékesítése 5,4%-kal emelkedett, ami a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet növekedését tükrözi.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a személyi higiéniában, az inkontinenciakezelés területén
Napjainkban az egészségtudatosság erősödésével egyre nagyobb figyelmet kap a személyi…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >59,4 millió euróból bővíti az Arla a krémsajtgyártást Dániában
Az Arla Foods 59,4 millió eurós beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >