Helyi szójából készült növényi joghurtot dob piacra a holland Jumbo
A holland Jumbo kiskereskedelmi lánc háromféle növényi alapú joghurtot vezetett be több mint 300 üzletében. Az új termékek helyben termesztett szójából készülnek, és a Direct van de Boerderij (Közvetlenül a farmról) termékcsalád részeként kerülnek forgalomba.
A De Nieuwe Melkboer által fejlesztett natúr, vaníliás és erdei gyümölcsös változatok magas fehérje- és rosttartalommal rendelkeznek – írja az ESM Magazine a Jumbo híradása alapján. Tom Grobben, a vállalat társtulajdonosa szerint a teljes szójabab felhasználásával hatékonyabb az alapanyag-hasznosítás, és rostokban gazdagabb termék jön létre.
A növényi alapú joghurtok bevezetése összhangban áll a Jumbo élelmiszerpazarlás csökkentésére és a CO₂-kibocsátás mérséklésére összpontosító fenntarthatósági stratégiájával. Menno Wigtman, a Jumbo AGF és fehérje üzletágának vezetője kiemelte, hogy a vállalat célja a helyi gazdálkodók támogatása.
A fejlesztés a Plant Protein Forward kezdeményezés keretében valósult meg, amelyet a Foodvalley, a Rabobank és regionális hatóságok koordinálnak. Marjolein Brasz, a Foodvalley vezérigazgatója szerint a program lényege, hogy összehozza a termelőket és az élelmiszerpiac szereplőit.
A holland szója termesztése egyre életképesebb, különösen az ország déli területein, ahol a klimatikus változások és a megfelelő fajtaválasztás segítik a növény sikeres termesztését.
A bejelentés egybeesik a Bean Meal Week kampánnyal, amely a helyben termesztett hüvelyesek fogyasztását népszerűsíti. Az elmúlt évben a Hollandiában termett hüvelyesek értékesítése 5,4%-kal emelkedett, ami a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet növekedését tükrözi.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >