Helyi szójából készült növényi joghurtot dob piacra a holland Jumbo
A holland Jumbo kiskereskedelmi lánc háromféle növényi alapú joghurtot vezetett be több mint 300 üzletében. Az új termékek helyben termesztett szójából készülnek, és a Direct van de Boerderij (Közvetlenül a farmról) termékcsalád részeként kerülnek forgalomba.
A De Nieuwe Melkboer által fejlesztett natúr, vaníliás és erdei gyümölcsös változatok magas fehérje- és rosttartalommal rendelkeznek – írja az ESM Magazine a Jumbo híradása alapján. Tom Grobben, a vállalat társtulajdonosa szerint a teljes szójabab felhasználásával hatékonyabb az alapanyag-hasznosítás, és rostokban gazdagabb termék jön létre.
A növényi alapú joghurtok bevezetése összhangban áll a Jumbo élelmiszerpazarlás csökkentésére és a CO₂-kibocsátás mérséklésére összpontosító fenntarthatósági stratégiájával. Menno Wigtman, a Jumbo AGF és fehérje üzletágának vezetője kiemelte, hogy a vállalat célja a helyi gazdálkodók támogatása.
A fejlesztés a Plant Protein Forward kezdeményezés keretében valósult meg, amelyet a Foodvalley, a Rabobank és regionális hatóságok koordinálnak. Marjolein Brasz, a Foodvalley vezérigazgatója szerint a program lényege, hogy összehozza a termelőket és az élelmiszerpiac szereplőit.
A holland szója termesztése egyre életképesebb, különösen az ország déli területein, ahol a klimatikus változások és a megfelelő fajtaválasztás segítik a növény sikeres termesztését.
A bejelentés egybeesik a Bean Meal Week kampánnyal, amely a helyben termesztett hüvelyesek fogyasztását népszerűsíti. Az elmúlt évben a Hollandiában termett hüvelyesek értékesítése 5,4%-kal emelkedett, ami a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet növekedését tükrözi.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >