Helyi szójából készült növényi joghurtot dob piacra a holland Jumbo
A holland Jumbo kiskereskedelmi lánc háromféle növényi alapú joghurtot vezetett be több mint 300 üzletében. Az új termékek helyben termesztett szójából készülnek, és a Direct van de Boerderij (Közvetlenül a farmról) termékcsalád részeként kerülnek forgalomba.
A De Nieuwe Melkboer által fejlesztett natúr, vaníliás és erdei gyümölcsös változatok magas fehérje- és rosttartalommal rendelkeznek – írja az ESM Magazine a Jumbo híradása alapján. Tom Grobben, a vállalat társtulajdonosa szerint a teljes szójabab felhasználásával hatékonyabb az alapanyag-hasznosítás, és rostokban gazdagabb termék jön létre.
A növényi alapú joghurtok bevezetése összhangban áll a Jumbo élelmiszerpazarlás csökkentésére és a CO₂-kibocsátás mérséklésére összpontosító fenntarthatósági stratégiájával. Menno Wigtman, a Jumbo AGF és fehérje üzletágának vezetője kiemelte, hogy a vállalat célja a helyi gazdálkodók támogatása.
A fejlesztés a Plant Protein Forward kezdeményezés keretében valósult meg, amelyet a Foodvalley, a Rabobank és regionális hatóságok koordinálnak. Marjolein Brasz, a Foodvalley vezérigazgatója szerint a program lényege, hogy összehozza a termelőket és az élelmiszerpiac szereplőit.
A holland szója termesztése egyre életképesebb, különösen az ország déli területein, ahol a klimatikus változások és a megfelelő fajtaválasztás segítik a növény sikeres termesztését.
A bejelentés egybeesik a Bean Meal Week kampánnyal, amely a helyben termesztett hüvelyesek fogyasztását népszerűsíti. Az elmúlt évben a Hollandiában termett hüvelyesek értékesítése 5,4%-kal emelkedett, ami a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet növekedését tükrözi.
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >