A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a 18 év alattiak energiaital-vásárlását. Európában mindössze négy országban létezik hasonló jogszabály, ám a nemzetközi tapasztalatok alapján ezek hatása továbbra is kérdéses. A HELL ENERGY, mint Magyarország egyik legsikeresebb FMCG exportmárkája, amely termékeit több mint 60 országban forgalmazza, felelős gyártóként figyelemmel kíséri a szabályozási környezet változásait.
Fontos kiemelni, hogy az elfogadott szabályozás nem az energiaitalok betiltásáról szól: Magyarországon az energiaitalok továbbra is legálisan forgalmazhatók és fogyaszthatók. Az új rendelkezés kizárólag a 18 éven aluliak vásárlását érinti. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) szerint egészséges felnőttek naponta akár 400 mg koffeint is biztonságosan fogyaszthatnak (ami körülbelül öt doboz HELL-nek felel meg).
Az energiaital megfelel a szigorú magyar és uniós élelmiszerbiztonsági előírásoknak, ezt a NÉBIH vizsgálatai is megerősítik. A koffein valóban nem ajánlott gyermekek számára – ez azonban minden koffeintartalmú italra igaz, beleértve a kávét és a kólát is.
Az Európai Unióban e kérdésben nincs egységes szabályozás: sem Németországban, sem Ausztriában – ahol az egészségtudatosság kiemelkedő –, de az Egyesült Királyságban vagy az Egyesült Államokban sem vezettek be hasonló korlátozást. Ausztria számunkra példaértékű: a Red Bull ott tudott szabadon fejlődni, és az állam támogatta, hogy egy hazai márka globális sikert érjen el.
Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
A HELL ENERGY az energiaital-ágazatban a világ egyik legnagyobb, egy helyszínen megvalósult beruházását hozta létre Magyarországon. Ez a példátlan befektetés nemcsak a hazai gazdaságot erősíti, hanem jelentős nemzetközi jelenlétet is biztosít a versenyszférában a márkának. Egyetlen más hazai FMCG márka mögött sem áll ekkora volumenű beruházás, a folyamatban lévő támogatott projekteket is figyelembe véve a HELL ENERGY Magyarország Kft. összesített támogatási aránya mindössze 18%.
Meggyőződésünk, hogy a most elfogadott korlátozás nem feltétlenül a leghatékonyabb eszköz a fiatalkorúak egészségének védelmére. Úgy véljük, hogy a tudatos fogyasztói döntések elősegítését célzott tájékoztatással és edukációval érdemes támogatni – ez hosszú távon is fenntartható és arányos megközelítést jelentene.
A HELL ENERGY továbbra is elkötelezett a felelős fogyasztás, a minőségi magyar termékek fejlesztése, a hazai gazdaság erősítése és nemzetközi sikerének bővítése mellett. Meggyőződésünk, hogy a magyar sikermárkáknak olyan szabályozási környezetre van szükségük, amely támogatja versenyképességüket a hazai és a nemzetközi piacokon.
Kapcsolódó cikkeink
Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Burn Narancs
A tűz megszelídítése megváltoztatta az emberiséget, és kiemelt minket a…
Tovább olvasom >Megérkezett a HELL New Gen
A HELL ENERGY bemutatja legújabb innovációját, a HELL New Gen-t,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prosecco: a palackba zárt életérzés
Az italválasztásainkat számos tényező befolyásolhatja: olykor a hangulatunk határozza meg,…
Tovább olvasom >Újra Csodalámpa vászontáskák a Rossmannban
A Rossmann ismét csatlakozott egy különleges jótékonysági kezdeményezéshez: 2023 után…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >