Héjában az üzlet!
A ma divatos fogalommal X generációként meghatározott honfitársaink gyerekkorában a csokoládé nem volt mindennapi élvezet! A megfőzött, cukorba forgatott, majd kiszárított (nagy ritkán kandírozott) narancshéj sokszor helyettesítette az ipari nyalánkságokat – már ha valakinek tellett narancsra. A citromhéjat sok ételfajtában használjuk ízesítőként, de a déligyümölcsök burkát a vegyi anyagoktól való félelmünkben ma legszívesebben a veszélyes hulladékba dobnánk. Mostanában viszont az Államokban kezdik újra felfedezni a citrusfélék héjának felhasználásában rejlő lehetőségeket – ebben feltehetően lehet némi szerepe a kaliforniai narancstermesztők marketingmunkájának is. A gourmet üzletekben díszes kiszerelésben, nem kis pénzért árulják a narancsok, citromok, sőt néhány grapefruitfajta kandírozott héját, de a szakácsok nyersen is nagy leleményességgel alkalmazzák őket az ételkészítés során. A szirupban főzött, szárított, nem egyszer sózott, fűszerezett, alkohollal ízesített nyalánkságok egészen újszerű ízeket képesek produkálni salátákban, szószokban, vagy éppen a reggeli müzlikben, joghurtokban, fagylaltokban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >