Heiszler Gabriella: árstop után hónapokig nem adunk el cukrot, lisztet
Nem lepte meg őket a kormány döntése, hogy marad az árstop, ami nagyobb kárt okoz, mint az extraprofitadó. Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója az Indexnek adott exkluzív interjút.

Heiszler Gabriella
Szó esett többek között
- az élelmiszerárstop meghosszabbításának hatásáról;
- az extraprofitadó „átfestésének” veszélyeiről;
- a hatékonytalanul működő magyar élelmiszeriparról;
- az egy forintért boltot váltó vásárlókról;
- a tervezett beruházásokról, áruháznyitásokról;
- arról, hogy miért hiú ábránd a németekhez mérni magunkat;
- illetve mit néz meg, ha szétnéz egy versenytársnál.
„Etikai okokból mi mindig arra törekedtünk, ha picivel drágább is, a hazait részesítsük előnyben a beszerzésnél. De amikor már heti szinten az élelmiszerárstop nagyobb kárt okoz nekünk, mint az extraprofitadó, ezek a megfontolások háttérbe szorulnak. Csak az élelmiszerárstopon heti mintegy 250-300 millió forintot bukunk, többet, mint a különadón”
– fogalmaz Heiszler.
És hogy mi újság a váddal, miszerint a kiskereskedelmi láncok árstopos veszteséget beépítették minden más termék árába?
„Eleinte valóban így volt, tavaly nyár óta azonban nem beszélhetünk máshová beépített költségekről. Emlékezzünk, a jóléti intézkedések, mint például az szja-visszatérítés vagy a nyugdíjprémium, részben a boltok kasszáiban csapódott le, így az élelmiszerárstop 2022. február 1-jei rajtját követő három-négy hónap nem volt húsba vágó, még ha akadtak is beszerzési nehézségeink. Csakhogy egy bő fél éve a háztartások behúzták a kéziféket, és miután ma már egy forintért is boltot váltanak sokan, szó sem lehet arról, hogy a vásárló amit nyer a réven, azt elveszítse a vámon. Amelyik üzlet így tesz, azt azonnal megbünteti a fogyasztó: elhagyja”
– állítja.
Még több infó az Index cikkében itt.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >