Heiszler Gabriella: árstop után hónapokig nem adunk el cukrot, lisztet
Nem lepte meg őket a kormány döntése, hogy marad az árstop, ami nagyobb kárt okoz, mint az extraprofitadó. Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója az Indexnek adott exkluzív interjút.

Heiszler Gabriella
Szó esett többek között
- az élelmiszerárstop meghosszabbításának hatásáról;
- az extraprofitadó „átfestésének” veszélyeiről;
- a hatékonytalanul működő magyar élelmiszeriparról;
- az egy forintért boltot váltó vásárlókról;
- a tervezett beruházásokról, áruháznyitásokról;
- arról, hogy miért hiú ábránd a németekhez mérni magunkat;
- illetve mit néz meg, ha szétnéz egy versenytársnál.
„Etikai okokból mi mindig arra törekedtünk, ha picivel drágább is, a hazait részesítsük előnyben a beszerzésnél. De amikor már heti szinten az élelmiszerárstop nagyobb kárt okoz nekünk, mint az extraprofitadó, ezek a megfontolások háttérbe szorulnak. Csak az élelmiszerárstopon heti mintegy 250-300 millió forintot bukunk, többet, mint a különadón”
– fogalmaz Heiszler.
És hogy mi újság a váddal, miszerint a kiskereskedelmi láncok árstopos veszteséget beépítették minden más termék árába?
„Eleinte valóban így volt, tavaly nyár óta azonban nem beszélhetünk máshová beépített költségekről. Emlékezzünk, a jóléti intézkedések, mint például az szja-visszatérítés vagy a nyugdíjprémium, részben a boltok kasszáiban csapódott le, így az élelmiszerárstop 2022. február 1-jei rajtját követő három-négy hónap nem volt húsba vágó, még ha akadtak is beszerzési nehézségeink. Csakhogy egy bő fél éve a háztartások behúzták a kéziféket, és miután ma már egy forintért is boltot váltanak sokan, szó sem lehet arról, hogy a vásárló amit nyer a réven, azt elveszítse a vámon. Amelyik üzlet így tesz, azt azonnal megbünteti a fogyasztó: elhagyja”
– állítja.
Még több infó az Index cikkében itt.
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Grillszezonra hangolva: a SPAR erősít a frisshús- és kényelmitermék-kínálatban
A jó idővel együtt elindul a grillszezon, a SPAR pedig…
Tovább olvasom >A SPAR újabb lépést tett a digitalizáció felé
A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon. Az elektronikus polccímkék használata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >