Heiszler Gabriella: árstop után hónapokig nem adunk el cukrot, lisztet
Nem lepte meg őket a kormány döntése, hogy marad az árstop, ami nagyobb kárt okoz, mint az extraprofitadó. Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója az Indexnek adott exkluzív interjút.
Szó esett többek között
- az élelmiszerárstop meghosszabbításának hatásáról;
- az extraprofitadó „átfestésének” veszélyeiről;
- a hatékonytalanul működő magyar élelmiszeriparról;
- az egy forintért boltot váltó vásárlókról;
- a tervezett beruházásokról, áruháznyitásokról;
- arról, hogy miért hiú ábránd a németekhez mérni magunkat;
- illetve mit néz meg, ha szétnéz egy versenytársnál.
„Etikai okokból mi mindig arra törekedtünk, ha picivel drágább is, a hazait részesítsük előnyben a beszerzésnél. De amikor már heti szinten az élelmiszerárstop nagyobb kárt okoz nekünk, mint az extraprofitadó, ezek a megfontolások háttérbe szorulnak. Csak az élelmiszerárstopon heti mintegy 250-300 millió forintot bukunk, többet, mint a különadón”
– fogalmaz Heiszler.
És hogy mi újság a váddal, miszerint a kiskereskedelmi láncok árstopos veszteséget beépítették minden más termék árába?
„Eleinte valóban így volt, tavaly nyár óta azonban nem beszélhetünk máshová beépített költségekről. Emlékezzünk, a jóléti intézkedések, mint például az szja-visszatérítés vagy a nyugdíjprémium, részben a boltok kasszáiban csapódott le, így az élelmiszerárstop 2022. február 1-jei rajtját követő három-négy hónap nem volt húsba vágó, még ha akadtak is beszerzési nehézségeink. Csakhogy egy bő fél éve a háztartások behúzták a kéziféket, és miután ma már egy forintért is boltot váltanak sokan, szó sem lehet arról, hogy a vásárló amit nyer a réven, azt elveszítse a vámon. Amelyik üzlet így tesz, azt azonnal megbünteti a fogyasztó: elhagyja”
– állítja.
Még több infó az Index cikkében itt.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >