Hein Schumacher lett az Unilever vezérigazgatója
Hein Schumacher váltja Alan Jope-ot az Unilever élén július 1-jétől. A döntést üdvözölte az igazgatótanács tagja és aktivista befektető Nelson Peltz.
Az 51 éves Schumacher mint nem-ügyvezető igazgató csatlakozott tavaly októberben az Unileverhez, és jelenleg a holland FrieslandCampina tejipari vállalat vezérigazgatója.
A londoni székhelyű élelmiszeripari óriás szeptemberben közölte, hogy Jope vezérigazgató 2023 végén tervezi nyugdíjba vonulását. Schumacher, aki korábban a Royal Ahold NV-nél dolgozott, egy évtizeden át a H.J. Heinznél alkalmazásában is állt az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában.
Peltz támogatását élvezve
A Trian Partnerst vezető milliárdos aktivista befektető, Nelson Peltz, határozottan támogatja Hein-t
„mint új vezérigazgatót, és komoly várakozásokkal tekint a vele való szoros, az érdekelt felek számára fenntartható értéket teremtő együttműködés elébe „.
Peltz júliusban lett az Unilever igazgatósági tagja, miután részesedést szerzett a vállalatban.
„Az üzleti teljesítmény fokozása”
Schumacher kinevezése kapcsán elmondta:
„Nagyon örülök a kinevezésnek. A vállalat globális jelenléte, erős márkaportfóliója, tehetséges csapata és a fenntarthatóság terén szerzett irigylésre méltó hírneve megkérdőjelezhetetlen.”
„Az igazgatótanácsban eltöltött idő csak még jobban meggyőzött arról, milyen szilárd alapokra épül az Unilever és mekkora növekedési potenciál rejlik a vállalatban. Hangsúlyozottan az a célom, hogy az Unilever csapatával együttműködve növeljük a cég üzleti teljesítményét, miközben világszerte több milliárd Unilever-terméket nap mint nap használó embert szolgálunk ki”.”
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >