Magazin: Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok trendjei
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január–áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában.
Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen négyhónapos összehasonlításban.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012.
|
2013.
|
2500 nm felett | 37 | 34 |
401–2500 nm | 19 | 20 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 8 | 8 |
50 nm és kisebb | 3 | 3 |
Drogéria | 26 | 27 |
Patika | 4 | 5 |
Forrás:
– Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru-kategória közül a két periódus összevetésében a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.
A Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.
Átlag felett nőtt értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.
A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából. Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41–64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >