Magazin: Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok trendjei
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január–áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában.
Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen négyhónapos összehasonlításban.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012.
|
2013.
|
2500 nm felett | 37 | 34 |
401–2500 nm | 19 | 20 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 8 | 8 |
50 nm és kisebb | 3 | 3 |
Drogéria | 26 | 27 |
Patika | 4 | 5 |
Forrás:
– Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru-kategória közül a két periódus összevetésében a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.
A Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.
Átlag felett nőtt értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.
A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából. Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41–64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >