Magazin: Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok trendjei

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 19. 10:17

Nielsen 18mm_optHáztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január–áprilisban; 1 százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában.

Mennyiséget tekintve 5 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen négyhónapos összehasonlításban.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2012.
január–április

2013.
január–április

2500 nm felett 37 34
401–2500 nm 19 20
201–400 nm 3 3
51–200 nm 8 8
50 nm és kisebb 3 3
Drogéria 26 27
Patika 4 5

Forrás:

– Jó néhány terméknél átlagon felüli növekedést tapasztalunk – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a hazai kiskereskedelem 2-7 százalékkal nagyobb bevételt ért el a legkeresettebb tíz vegyiáru-kategória közül a két periódus összevetésében a következőkből: toalettpapír, öblítő, mosogatószer, fogkrém és dezodor.

A Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb arány továbbra is hipermarketekre jut. Piaci részesedésük azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során, érték szempontjából. Ebben a csatornában a fogyasztók az átlagosnál jóval többet vásárolnak mosószerből, öblítőből, toalettpapírból és tusfürdőből.

Átlag felett nőtt értéket tekintve a drogéria, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna, valamint a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek forgalma.

A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27-re nőtt, érték szempontjából. Ebben a bolttípusban kiemelkedő, 41–64 százalékos piaci részarányt ért el többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, pelenka, továbbá dezodor, a legutóbbi négy hónap alatt.

Kapcsolódó cikkeink