A házhoz szállítás mellett nő a csomagátvételi pontok népszerűsége is
Az internetes kereskedelem térnyerése és a vásárlók egyre növekvő internetes kereskedelmi tapasztalata folyamatosan új igényeket támaszt a logisztikai szolgáltatókkal szemben. A még mindig legnépszerűbbnek számító házhoz szállítási szolgáltatás mellett növekvő tendenciát mutat a kényelmes és könnyen hozzáférhető átvételi lehetőségek igénybevétele.
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának felmérése, melynek középpontjában az e-kereskedelmi logisztika állt, rámutatott arra, hogy tavaly az online vásárlások 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul kézbesítési díjat a vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetniük.
A felmérés szerint a házhozszállítási piac tavalyi erősödése mögött elsősorban az ingyenes szállítás elterjedése állt, ami a kereskedők piacszerzési törekvéseinek egyik legfontosabb fegyverévé vált. Egy nyertese volt, a vevő, aki csupán azt látta, hogy sokszor értékhatártól függetlenül ingyenes kézbesítéssel kérhette rendelését akár házhoz is. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így idén vélhetően már újra magasabb értékben kell vásárolnunk, ha ingyenes szállításra vágyunk.
Emellett 2017 első negyedévében már olyan új tételek is terhelik a vásárlókat, mint például az utánvétdíj. Általa fedezhetőbbé válnak a megemelkedett logisztikai költségek, ugyanis a vevőket mesterségesen tereli az előre fizetés irányába, és javíthatja a kereskedők 2016-ban végletekig feszített likviditási mutatóit is.
A Magyar Posta Zrt. szakemberei 2016-ban az egyik legnépszerűbb kézbesítési módként azonosították a házhoz szállítást. Ügyfeleik nagyjából 80%-a a mai napig ebben a formában kéri csomagja kézbesítését, azonban egyre népszerűbbek az alternatív kézbesítési módok is.
A vállalat Magyarországon egyedülálló kézbesítési hálózata kényelmesebbé teszi a csomag küldését vagy fogadását. Országszerte több mint 3000 átvételi ponton biztosítja a kényelmes és gondtalan csomagátvételt. 50 csomagautomata, 125 MOL PostaPont, 265 Coop PostaPont és 2600 postai PostaPont áll kiterjedt csomaghálózatuk szolgálatában.
Róka László
osztályvezető
Magyar Posta
– A fix pontokat választó ügyfeleink kedvükre válogathatnak az átvétel időpontjai között is – tájékoztat Róka László, a Magyar Posta Zrt. belföldi csomag termékmenedzsment osztályvezetője. – Weboldalunkon a közeljövőben mind funkcionalitásában, mind megjelenésében megújul a nyomkövetés, mellyel célunk, hogy az eddiginél is átláthatóbb, pontosabb felületet és információkat biztosítsunk majd minden ügyfelünk számára.
Nemrégiben indították el cserecsomag-szolgáltatásukat, valamint a közeljövőben tervezik a fix ponti átvételi lehetőségeik bővítését.
Az idei évben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ügyfeleik még jobban megismerhessék szolgáltatásaik tartalmát, továbbá birtokában legyenek minden olyan információnak, amely segíti őket a csomag feladása és átvétele során.
Opellel is házhoz megy a Magyar Posta
Megújítja a közkedvelt mobilpostai szolgáltatáshoz használt járműparkját a Magyar Posta Zrt. A társaság az Opel Magyarországtól vásárol 160 Combo kistehergépjárművet.
Jancsó Gyula
ügyfélkapcsolati igazgató
Opel Magyarország
A mobilpostai hálózat 917 település lakosságának biztosít ilyen módon hozzáférést a postai szolgáltatásokhoz. Majláth Zsolt, a Magyar Posta Zrt. operációs vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Magyar Posta jellemzően a 600 főnél kisebb lélekszámú településeken látja el a szolgáltatásait ilyen formában. – Az olyan nagy flottákat vásárló cégek, mint a Posta kiszolgálásának tapasztalataira építve az Opel folyamatosan fejleszteni tudja a céges vásárlóknak nyújtott szolgáltatásait. A hazai autópiacon egyre inkább a személyre és az ellátandó szolgáltatásra szabott megoldásokat igénylik a céges vevők – állítja Jancsó Gyula, a mobilpostai járműveket szállító Opel Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója és b2b projektmenedzsere.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Magyar Posta: Továbbra is elérhetők maradnak a postai szolgáltatások minden településen
A Magyar Posta közleményben biztosította a lakosságot arról, hogy az…
Tovább olvasom >Verseny az idővel
A hatékony árukiszállítási stratégiák kidolgozása nemcsak a költségek optimalizálása miatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >