Hazánkban is megjelenik az első igazi diszkont sportszerlánc

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 13. 00:00

Új sportszerlánc készül a magyar piacra. A Koodza üzletek ugyanahhoz a befektetői csoporthoz tartoznak, mint a Decathlon, ám amíg az 70 sportág termékeit kínálja több ezer négyzetméteres áruházaiban, addig a Koodza ízig-vérig diszkontlánc lesz.

Franciaországban 11, Spanyolországban és Belgiumban 3-3, Portugáliában és Olaszországban 1-1 Koodzát terveznek az év végéig. A Decathlon a városszéli bevásárló központok környékén épít saját tulajdonban lévő áruházakat, a kétezer fajta terméket kínáló Koodza viszont bérli az 1000 négyzetméteres egységeket.
A kevés eladóval dolgozó Koodzát azért találták ki, hogy alacsony működési költsége révén olcsóbb lehessen versenytársainál. Ezért aztán – hogy "házon belül" ne támasszon konkurenciát -, sosem lesz Koodza Decathlon közelében. Ott viszont létesítenek, ahol nem érdemes negy áruházat létrehozni, illetve ahol jövet-menet útba esik a napi bevásárlások alkalmával – mondta el a Koodza Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Sárdi Péter.
Az első három áruház Tökölön, Érden és Hatvanban nyílik november végén. A tervek szerint jövőre 8-9, két év múlva további 5-6 Koodza nyílik országszerte a nagyobb városokban, később pedig a Baja, Salgótarján, Mohács méretű kisebbeket is megcélozza a cég – írja a Világgazdaság Online.




Kapcsolódó cikkeink