Hazai innováció forradalmasítja a tisztítószerpiacot
Otthonaink tisztasága, az egészségünk védelme és a fenntartható, környezettudatos életvitel iránti igény felértékelődött. Egy magyar találmány és az abból keletkezett termék épp időben ezekre a kérdésekre ad választ, mégpedig nem is akárhogyan. A CYCLE tisztítószerek ugyanis szennyvíziszapból készülnek.
Vass Zoltán a reNEW üzletfejlesztési vezetője lapunknak elmondta a világelső körforgásos tisztítószer történetét.
Az ökotisztítószerek kategóriája jól ismert a piacon, az Önöké miben más?
– Az ökotisztítószerek a pertolkémiai alapanyagokkal rendelkezőkkel szemben nyújtanak alternatívát. A miénk is ökotisztítószer, de egy lépéssel innovatívabb. Míg az ökotisztítószerek növényi alapanyagúak, vagyis mezőgazdasági területeken ebből a célból termelik és öntözik a növényeket, addig a miénk abból az eddig melléktermékként kezelt biomasszából keletkezik, amely például a szennyvíztisztítás után visszamarad.
És ebben világelső a Cycle?
– Igen, ilyen termék nincs még egy a világon, ez a mi szabadalmunk. Nagyon örülünk neki, hogy alig egy év alatt elnyertük a Hazai Termék címet, a Trade magazin Fenntarthatóság szimbóluma díját is, és nagy büszkeség számunkra, hogy az országban elsőként kaptuk meg tisztítószer kategóriában a Leaping Bunny cruelty-free – állatkísérlet-mentes – védjegyét is.
Miként készül az újrahasznosított tisztítószer?
– A titok egyszerű: rengeteg baktérium a munkatársunk, akiket boldogan kell tartani. A technológiai fejlesztés első fázisában a biomasszát elfogyasztják ezek a baktériumok, és cserébe organikus savakat termelnek. A második fázisban szétválasztjuk a savakat és egyéb komponenseket, majd megkapjuk az ecetet vizes oldatban. Ez az újrahasznosított víz és az ecet képezi a Cycle tisztítószerek alapanyagát. Néhány egyéb adalékanyaggal, pl. természetes illóolajokkal és nem-ionos felületaktív anyagokkal már kész is a 100%-ban természetes és káros vegyszerektől mentes tisztítószerünk. Hogy a kör bezáruljon természetesen 100% rPET -újrahasznosított palackban árusítjuk a termékeinket, csak a szórófejekre nem találtunk eddig újrahasznosított megoldást, viszont az alukupakos palackjainkkal arra buzdítjuk a vásárlóinkat, hogy ezt a fejet többször használják.
Miként fogadta a piac CYCLE-t?
– 2019 nyarán megnyertük a dm Start! pályázatát, így lehetőséget kaptunk, hogy bebizonyítsuk, mit tudunk. A CYCLE erős vízkőoldó hatását egy független intézet tanúsította, és ezt a visszajelzést kaptuk azóta számtalan elégedett vásárlótól is. Kifejezetten azok veszik a termékeinket, akik tiszta, környezettudatos otthonra és életvitelre törekednek, akik féltik saját és szeretteik egészségét. Sok köztük a fiatal, a kisgyermekes család és akik kisállatokat tartanak otthon.
A hatékonyság és a fenntarthatóság a mi termékeinkben egyszerre van jelen, és ez vonzó a kiskereskedelemnek is. Egy év alatt Magyarországon a dm után a Rossmann hálózatába is bekerültünk, és valamennyi ismert bio- és zöldboltban és webshopokban is jelen vagyunk.
Mekkora a gyártói kapacitás?
– Egy 18 m³-es reaktorunk üzemel jelenleg, amely képes lenne Magyarország összes háztartását ellátni! A termelési kapacitás tehát elegendő arra is, hogy elkezdjünk terjeszkedni a DACH régióba. Elsőként Ausztriába, ahol a dm, INTERSPAR és Biolindo hálózatokban vagyunk jelen.
Mik a további tervek?
– Egyrészt a piaci terjeszkedés folytatása itthon és külföldön, valamint további innovatív tisztítószerek bevezetése, amelyek még inkább csökkentik a már amúgy is nagyon pici ökolábnyomunkat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Naponta új meglepetések a Rossmann adventi kalendáriumában
December 1-től 24-ig minden nap új ablakot nyithatunk ki a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >Kompromisszummentes a vegán étkezés a Vegajóval
Egészségesebb élet, boldogabb állatok, zöldebb bolygó – csupa olyan hívószavak,…
Tovább olvasom >