Hazai innováció forradalmasítja a tisztítószerpiacot
Otthonaink tisztasága, az egészségünk védelme és a fenntartható, környezettudatos életvitel iránti igény felértékelődött. Egy magyar találmány és az abból keletkezett termék épp időben ezekre a kérdésekre ad választ, mégpedig nem is akárhogyan. A CYCLE tisztítószerek ugyanis szennyvíziszapból készülnek.
Vass Zoltán a reNEW üzletfejlesztési vezetője lapunknak elmondta a világelső körforgásos tisztítószer történetét.
Az ökotisztítószerek kategóriája jól ismert a piacon, az Önöké miben más?
– Az ökotisztítószerek a pertolkémiai alapanyagokkal rendelkezőkkel szemben nyújtanak alternatívát. A miénk is ökotisztítószer, de egy lépéssel innovatívabb. Míg az ökotisztítószerek növényi alapanyagúak, vagyis mezőgazdasági területeken ebből a célból termelik és öntözik a növényeket, addig a miénk abból az eddig melléktermékként kezelt biomasszából keletkezik, amely például a szennyvíztisztítás után visszamarad.
És ebben világelső a Cycle?
– Igen, ilyen termék nincs még egy a világon, ez a mi szabadalmunk. Nagyon örülünk neki, hogy alig egy év alatt elnyertük a Hazai Termék címet, a Trade magazin Fenntarthatóság szimbóluma díját is, és nagy büszkeség számunkra, hogy az országban elsőként kaptuk meg tisztítószer kategóriában a Leaping Bunny cruelty-free – állatkísérlet-mentes – védjegyét is.
Miként készül az újrahasznosított tisztítószer?
– A titok egyszerű: rengeteg baktérium a munkatársunk, akiket boldogan kell tartani. A technológiai fejlesztés első fázisában a biomasszát elfogyasztják ezek a baktériumok, és cserébe organikus savakat termelnek. A második fázisban szétválasztjuk a savakat és egyéb komponenseket, majd megkapjuk az ecetet vizes oldatban. Ez az újrahasznosított víz és az ecet képezi a Cycle tisztítószerek alapanyagát. Néhány egyéb adalékanyaggal, pl. természetes illóolajokkal és nem-ionos felületaktív anyagokkal már kész is a 100%-ban természetes és káros vegyszerektől mentes tisztítószerünk. Hogy a kör bezáruljon természetesen 100% rPET -újrahasznosított palackban árusítjuk a termékeinket, csak a szórófejekre nem találtunk eddig újrahasznosított megoldást, viszont az alukupakos palackjainkkal arra buzdítjuk a vásárlóinkat, hogy ezt a fejet többször használják.
Miként fogadta a piac CYCLE-t?
– 2019 nyarán megnyertük a dm Start! pályázatát, így lehetőséget kaptunk, hogy bebizonyítsuk, mit tudunk. A CYCLE erős vízkőoldó hatását egy független intézet tanúsította, és ezt a visszajelzést kaptuk azóta számtalan elégedett vásárlótól is. Kifejezetten azok veszik a termékeinket, akik tiszta, környezettudatos otthonra és életvitelre törekednek, akik féltik saját és szeretteik egészségét. Sok köztük a fiatal, a kisgyermekes család és akik kisállatokat tartanak otthon.
A hatékonyság és a fenntarthatóság a mi termékeinkben egyszerre van jelen, és ez vonzó a kiskereskedelemnek is. Egy év alatt Magyarországon a dm után a Rossmann hálózatába is bekerültünk, és valamennyi ismert bio- és zöldboltban és webshopokban is jelen vagyunk.
Mekkora a gyártói kapacitás?
– Egy 18 m³-es reaktorunk üzemel jelenleg, amely képes lenne Magyarország összes háztartását ellátni! A termelési kapacitás tehát elegendő arra is, hogy elkezdjünk terjeszkedni a DACH régióba. Elsőként Ausztriába, ahol a dm, INTERSPAR és Biolindo hálózatokban vagyunk jelen.
Mik a további tervek?
– Egyrészt a piaci terjeszkedés folytatása itthon és külföldön, valamint további innovatív tisztítószerek bevezetése, amelyek még inkább csökkentik a már amúgy is nagyon pici ökolábnyomunkat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >