Havi pelenkacsomagokat és az XXL-kiszerelésű öblítőket rendelünk legszívesebben házhoz a drogériákból
Látványosan emelkedik a drogériák online rendeléseinek száma a Rossmann és az adatvezérelt, aznapi házhoz szállításra specializálódott DODO adatai szerint. Ez a trend leginkább a nagyobb rendelésekre és a már jól ismert termékekre vonatkozik, a kisebb volumenű beszerzésekre továbbra is a személyes vásárlás jellemző. Ebből adódóan a netes vásárlások kosárértéke jellemzően nagyobb, mint a bolti eladásoké. A legtöbben általában a babaterméket, azon belül a nagy kiszerelésű pelenkát, törlőkendőket, tápszereket rendelik meg online. A hasonló méretben kapható háztartási cikkek – például öblítő- és mosószerek vagy WC-papír – házhoz szállítását is előszeretettel igénylik a vásárlók a Rossmann webshopjából válogatva.

Az online vásárlásban is ugyanúgy megvannak a szezonális termékek, ahogy az offline boltokban
Az elmúlt három év tendenciája jól mutatja, hogy megnőtt a kereslet az élelmiszereken túl, az egyéb, háztartásban használt termékek online beszerzése iránt. A leggyakoribb választások közé tartoznak az olyan nagyobb kiszerelésű, nehezen szállítható árucikkek, mint például némely babatermék, például a havi pelenkacsomagok vagy a tápszerek. Emellett általános az olyan, már jól ismert és jól bevált háztartási cikkek vásárlása, amelyekhez nem feltétlenül szükséges, hogy a döntés előtt a vevő személyesen is kézbe vegye, megvizsgálja a terméket. Az emelkedő rendelésszám mellett külön logisztikai feladatot jelent a különböző méretű, vegyes összetételű csomagok gyors és hatékony kiszállítása is. A kiszállítási kapacitás további növelése és a minél pontosabb kézbesítés érdekében a Rossmann és a DODO okoslogisztikai szolgáltató az elmúlt évben kezdett együttműködésbe. Partnerségüknek köszönhetően a Rossmann Online Drogériában vásárolt termékek akár öt órán belül, egy órás időablakkal kerülnek kiszállításra fővárosi és agglomerációs lokáció esetén.
Az online vásárlásban is ugyanúgy megvannak a szezonális termékek, ahogy az offline boltokban. Ilyenek például nyáron a fényvédők, a karácsonyi időszakban pedig az ajándékcsomagok. Ennél is látványosabb hatást gyakorolnak a háztartási cikkeket kínáló online webshop forgalmára a különböző kuponnapok, amikor rendkívüli akciók keretében, kedvezményes áron lehet a termékekhez jutni. A Rossmann, érzékelve a vásárlók árérzékenységének élesedését, további kedvezményeket kínál, nagy hangsúlyt fektetnek például a 2019-ben létrehozott Rossmann+ VIP hűségprogramra, amellyel egyedi kedvezményekhez juthatnak a vásárlók. Ezzel párhuzamosan a mobilapplikációt is frissítik hasonló, ügyfélcentrikus bővítményekkel. Nemrég vezettek be egy, a felhasználói körben kifejezetten népszerű, kiadás követő funkciót, melynek segítségével a vásárló nyomon tudja követni a kedvezményekkel megspórolt összeget.
„Az online fogyasztói szokások további növekedése arra sarkall, hogy adatvezérelt logisztikai platformunkat folyamatosan fejlesszük a vásárlók még gyorsabb kiszolgálása érdekében, a korábbinál is szűkebb időablakokkal. Tudjuk, hogy a Rossmann-nál mindig is kiemelt figyelmet kapott a webes rendelések minél gördülékenyebb kiszállítása, az eddigi közös munka eredményei pedig azt mutatták, hogy a vásárlók egyre nagyobb számban kedvelik és használják ezt a lehetőséget. Hiszünk abban, hogy a legújabb technológiák alkalmazásának köszönhetően továbbra is innovatív megoldásokkal segíthetjük a csomagkézbesítést, amely elsősorban ügyfeleink elégedettségének folyamatos fejlesztését szolgálja”
– mondta Peter Menky, a DODO Group kereskedelmi igazgatója.
„A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a pénztárcabarát, ugyanakkor kényelmes vásárlási lehetőségeket, erre jó példa a kuponnapok idején tapasztalt, kiugró kereslet a háztartási cikkek online megrendelése iránt. Kimondottan fontos számunkra, hogy ezekben a kiemelt időszakokban is biztosítva legyen a vásárlói elégedettség fenntartása és további javítása. A DODO okoslogisztikai megoldásainak köszönhetően a gyors és pontos házhoz szállítással összefüggő minden kihívást eredményesen tudunk kezelni, legyen szó akár a közúti forgalom alakulásából fakadó, nem várt nehézségekről vagy a rendelések számának hirtelen megnövekedéséről a promóciós időszakokban”
– tette hozzá Fürjes Ádám, a Rossmann Magyarország Kft. webshop vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Az évtized legnagyobb üzletét kötötte meg az ERSTE Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap a HelloParks két raktárcsarnokának megvásárlásával
A hazai ipari ingatlanpiac valaha volt legnagyobb egyedi ügylete keretében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >