Havi pelenkacsomagokat és az XXL-kiszerelésű öblítőket rendelünk legszívesebben házhoz a drogériákból
Látványosan emelkedik a drogériák online rendeléseinek száma a Rossmann és az adatvezérelt, aznapi házhoz szállításra specializálódott DODO adatai szerint. Ez a trend leginkább a nagyobb rendelésekre és a már jól ismert termékekre vonatkozik, a kisebb volumenű beszerzésekre továbbra is a személyes vásárlás jellemző. Ebből adódóan a netes vásárlások kosárértéke jellemzően nagyobb, mint a bolti eladásoké. A legtöbben általában a babaterméket, azon belül a nagy kiszerelésű pelenkát, törlőkendőket, tápszereket rendelik meg online. A hasonló méretben kapható háztartási cikkek – például öblítő- és mosószerek vagy WC-papír – házhoz szállítását is előszeretettel igénylik a vásárlók a Rossmann webshopjából válogatva.
Az elmúlt három év tendenciája jól mutatja, hogy megnőtt a kereslet az élelmiszereken túl, az egyéb, háztartásban használt termékek online beszerzése iránt. A leggyakoribb választások közé tartoznak az olyan nagyobb kiszerelésű, nehezen szállítható árucikkek, mint például némely babatermék, például a havi pelenkacsomagok vagy a tápszerek. Emellett általános az olyan, már jól ismert és jól bevált háztartási cikkek vásárlása, amelyekhez nem feltétlenül szükséges, hogy a döntés előtt a vevő személyesen is kézbe vegye, megvizsgálja a terméket. Az emelkedő rendelésszám mellett külön logisztikai feladatot jelent a különböző méretű, vegyes összetételű csomagok gyors és hatékony kiszállítása is. A kiszállítási kapacitás további növelése és a minél pontosabb kézbesítés érdekében a Rossmann és a DODO okoslogisztikai szolgáltató az elmúlt évben kezdett együttműködésbe. Partnerségüknek köszönhetően a Rossmann Online Drogériában vásárolt termékek akár öt órán belül, egy órás időablakkal kerülnek kiszállításra fővárosi és agglomerációs lokáció esetén.
Az online vásárlásban is ugyanúgy megvannak a szezonális termékek, ahogy az offline boltokban. Ilyenek például nyáron a fényvédők, a karácsonyi időszakban pedig az ajándékcsomagok. Ennél is látványosabb hatást gyakorolnak a háztartási cikkeket kínáló online webshop forgalmára a különböző kuponnapok, amikor rendkívüli akciók keretében, kedvezményes áron lehet a termékekhez jutni. A Rossmann, érzékelve a vásárlók árérzékenységének élesedését, további kedvezményeket kínál, nagy hangsúlyt fektetnek például a 2019-ben létrehozott Rossmann+ VIP hűségprogramra, amellyel egyedi kedvezményekhez juthatnak a vásárlók. Ezzel párhuzamosan a mobilapplikációt is frissítik hasonló, ügyfélcentrikus bővítményekkel. Nemrég vezettek be egy, a felhasználói körben kifejezetten népszerű, kiadás követő funkciót, melynek segítségével a vásárló nyomon tudja követni a kedvezményekkel megspórolt összeget.
„Az online fogyasztói szokások további növekedése arra sarkall, hogy adatvezérelt logisztikai platformunkat folyamatosan fejlesszük a vásárlók még gyorsabb kiszolgálása érdekében, a korábbinál is szűkebb időablakokkal. Tudjuk, hogy a Rossmann-nál mindig is kiemelt figyelmet kapott a webes rendelések minél gördülékenyebb kiszállítása, az eddigi közös munka eredményei pedig azt mutatták, hogy a vásárlók egyre nagyobb számban kedvelik és használják ezt a lehetőséget. Hiszünk abban, hogy a legújabb technológiák alkalmazásának köszönhetően továbbra is innovatív megoldásokkal segíthetjük a csomagkézbesítést, amely elsősorban ügyfeleink elégedettségének folyamatos fejlesztését szolgálja”
– mondta Peter Menky, a DODO Group kereskedelmi igazgatója.
„A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a pénztárcabarát, ugyanakkor kényelmes vásárlási lehetőségeket, erre jó példa a kuponnapok idején tapasztalt, kiugró kereslet a háztartási cikkek online megrendelése iránt. Kimondottan fontos számunkra, hogy ezekben a kiemelt időszakokban is biztosítva legyen a vásárlói elégedettség fenntartása és további javítása. A DODO okoslogisztikai megoldásainak köszönhetően a gyors és pontos házhoz szállítással összefüggő minden kihívást eredményesen tudunk kezelni, legyen szó akár a közúti forgalom alakulásából fakadó, nem várt nehézségekről vagy a rendelések számának hirtelen megnövekedéséről a promóciós időszakokban”
– tette hozzá Fürjes Ádám, a Rossmann Magyarország Kft. webshop vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >