Hatéves csúcson a fogyasztói bizalom Németországban
A kedvező munkaerő-piaci helyzet és a markáns béremelések hatására hatéves csúcsra szökött Németországban a fogyasztói bizalom.
A GfK piackutató által szerdán közzétett júliusra előretekintő adatok szerint a mintegy kétezer fő megkérdezésével összeállított bizalmi index 6,8 pontra nőtt a júniusi 6,5 pontról. Elemzők változatlan indexértéket vártak.
„Úgy tűnik, hogy töretlen az optimizmus” – értékelt Rolf Bürkl, a GfK elemzője, aki megjegyezte, hogy a bérkilátások tovább javultak a stabil munkaerő-piaci helyzetnek és a kedvező kollektív bérmegállapodások hatására.
A német munkavállalóknak mintegy 6,6 százalékos béremelést sikerült elérniük idén. Az alacsony infláció miatt ez növeli a fogyasztók vásárlóerejét.
A GfK felmérése szerint az első negyedévi erősödés után csökkent júniusban a fogyasztói vásárlási hajlandóság. Nőtt ugyanakkor a nagyobb vásárlásokra, így az ingatlanvásárlásra való hajlandóság, amit – a GfK szerint – erősít, hogy jelenleg kedvező feltételek mellett jutnak jelzáloghitelhez a német állampolgárok.
A GfK megerősítette korábban közölt előrejelzését, amely szerint idén 1 százalékkal emelkedhet reálértéken a lakossági fogyasztás. (MTI Eco, Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus a turizmusban: májusban javult a konjunktúra, de még mindig mínuszban az ágazat
2025 májusában enyhe javulásról számoltak be a turisztikai vállalkozások: a…
Tovább olvasom >