Hatékony szájápolás minden nap
A szájápolás növekvő kategória. Legnagyobb szegmense a fogkrém, amelyben az általános, fehérítő és terápiás változatok a legkeresettebbek. A terápiás fogkrémek közt található a legtöbb újdonság, egyre több problémára és megelőzésükre nyújtanak gyógyírt a gyártók. A specializációt jellemzi, hogy férfiaknak szánt és öregedést gátló variáns is megjelent a választékban. A fogkefék között is megjelennek a terápiás változatok.
A szájápolás kategória az elmúlt években átlag felett növekedett értékben. A kategória főbb területei a fogkrém, fogkefe, szájvíz, és ide soroljuk a műfogsorápolás szegmenseit is és az egyéb kiegészítőket mint fogselyem, fogköztisztítók és egyéb kellékek széles választékát.
– Forgalmi súlyát tekintve legjelentősebb és legösszetettebb a fogkrém-kategória, amelyen belül több szegmenst különböztethetünk meg. A vásárlói döntési fa alapvetően két területre osztható, és a kihelyezés is általában ennek megfelelően történik. Egyik az általános, másik a terápiás szájápolás – kezdi a termékskála-struktúra bemutatását Károly Beatrix, a GlaxoSmithKline consumer shopper activation mass market managere.
Hódít a specializáció
A széles paletta tovább bontható, csoportosítható. A fejlesztések egyre több részterületre fókuszálnak.
– Szegmensek tekintetében még mindig a fogfehérítés jár az élen, de a növekedés a gyermek, a speciális, és a gyógyhatású fogkrémek körében is kimagasló – folytatja az elemzést Baranyi Szilvia, a Henkel trade marketing és brand managere.
– A tavaly bevezetett, kifejezetten férfiak igényeire fejlesztett, férfiaknak szóló fogkrémek is sikeresen teljesítenek – teszi hozzá Somogyi Ádám, az Unilever Oral care brand managere.
A természetes irányzat a szájápoláson belül is erősödik.
– Egyre több tudatos fogyasztó támaszt egyre nagyobb igényeket az otthon használatos fogápolási és fogkozmetikai készítményekkel szemben. Fontosak a természetes hatóanyagok és a vegyszermentesség is – hangsúlyozza Papp Szilvia, a Target Sales Group brand managere.
– Az egészséges fogak és a szájhigiénia kulcsa az egészséges fogíny, aminek fenntartásában és védelmében a gyógynövények hatékonyan segítenek – vallja Kiss Zoltán, a Himalaya Herbals kereskedelmi igazgatója.
Fehérség mindenekelőtt
A fogkrémpiacon a legnagyobb – még mindig növekvő – szegmenst továbbra is a fehérítő fogkrémek alkotják.
– Az Unilever Signal márkájához tartozó White Now termékcsalád – mely azonnal fehérítő hatásáráról ismert a piacon – a fogyasztók által különösen kedvelt és sikeres. Ebben a range-ben találhatóak a fent említett férfiaknak szóló Signal White Now Men variánsok is – mondja Somogyi Ádám.
Az idei évben a Signal White Now termékcsalád megújul. Teljesen új, egységes, még elegánsabb és látványosabb csomagolást kap mind az öt fogkrém, amelynek köszönhetően még vonzóbb választás lehet a fogyasztók számára.
A Henkel idei bevezetése a Vademecum Non Stop White fogkrém volt.
– „A még csillogóbb mosolyért!” szlogennel hangsúlyoztuk, hogy továbbfejlesztett formulájának és klinikailag tesztelt technológiájának köszönhetően ez a variáns gátolja az elszíneződések képződését és hatékonyan eltávolítja a lepedéket – mutat rá a fejlesztés lényegére Baranyi Szilvia.
A GSK a Parodontax termékcsalád keretében jelent meg új összetételű fehérítő változattal. Az idei évi termékbevezetésnek köszönhetően már találkozhatnak vele a boltokban a fogyasztók.
A Target Sales Group Kft. portfóliójában megtalálható a fogfehérítés kiváló minőségű és innovatív márkája, a Perlweiss, mely közel 20 éve stabil helyet foglal el a hazai piacon.
– A Perlweiss termékek kíméletesen, ám hatékonyan távolítják el a különböző elszíneződéseket és a felszíni lepedéket fogainkról, és emellett erősítik a fogzománcot, hatóanyagaik révén pedig csökkentik a fogszuvasodás kialakulását. Mindennapi használata megoldást nyújt a kávé, tea, vörösbor vagy dohányzás okozta elszíneződésekre, segít megőrizni a fogak fehérségét és a fogzománc egészségét – sorolja a termékelőnyöket Papp Szilvia.
A Perlweisst márka legújabb hazai bevezetése a Pro Age, a 40 év feletti fogyasztók számára készült. Az életkorral járó fogelszíneződések kezelésére nyújt komplett megoldást. Szabadalmaztatott formulája 3 aktív összetevőt tartalmaz, ezáltal a fogzománc fényesebb, simább és fehérebb lesz. Gyengéden tisztít, ugyanakkor hatékonyan ápol. A termék augusztustól elérhető a Rossmann üzleteiben.
A Himalaya Herbals választékában a Himalaya Herbals Gum Expert Sparkly White fogkrém jelentős ebben a szegmensben, amely fehérítő hatását egy úgynevezett növényi enzim technológiával, papayából és ananászból kinyert enzimek segítségével éri el. A fogkrém nem tartalmaz kémiai fehérítőt, és 2 héten belül segíti a fogak természetes fehérségének elérését.
– Fehérítő kategóriában mind értékben, mind darabban az élmezőnyhöz tartozunk ezzel a fogkrémmel az egyes láncokban. Az egészséges fogíny védelmében és fenntartásában hatékony Gum Expert Complete Care, Sensi-Relief és Mint Fresh fogkrémjeink is egyre népszerűbbek a vásárlóink körében, melyek az említett hatás mellett egy nagyon kellemes ízzel is rendelkeznek, ami a fogyasztók számára fontos tényező lehet a fogkrémek kiválasztásakor – mutat rá egy újabb vásárlási szempontra Kiss Zoltán.
Gyermekkorban kell elkezdeni
Grafikai megújuláson és a formula tökéletesítésen esett át a Vademecum Junior portfólió. Fogászati szakemberek bevonásával a növekedő fog speciális igényeihez igazodva kínálják a legkisebbeknek a Vademecum Kálcium Plus variánst, ami erősíti és védi a tejfogakat 0-6 éves korig.
A Vademecum Fluorid Plus kettő az egyben pedig a nagyobbacskáknak szól. A 6 év feletti gyermekeknek ajánlott fogkrém szájvízzé is hígítható, és hatékonyan harcol a lepedék és a fogszuvasodás ellen az egészséges fogakért.
– Minden új termékbevezetésünket hosszas kutatás és fogyasztói preferenciafelmérés előz meg, így az újdonságainkkal is az a célunk, hogy releváns szegmensekben újat tudjunk nyújtani a fogyasztóinknak. Kiemelt jelentőségű ilyen szempontból a kategóriába belépő, a hosszú távú jövőt biztosító gyermekkorosztály – vallja Baranyi Szilvia.
Terápiás szájápolás
A terápiás fogkrémek szegmensei nagyon szép növekedést értek el az elmúlt időszakban. Ezek főként a fogérzékenység, fogínyproblémák és saverózió, valamint a fogzománc védelmére, megelőzésre szolgáló termékek.
– Ezekben a szegmensekben már jóval lojálisabb fogyasztókról beszélünk. Ezeket a termékeket sokszor megelőzésre is vagy fogorvosi ajánlásra próbálják ki, majd használják rendszeresen, ezért nehezebben is váltanak a jól bevált magas minőségű termékek vagy akár a márkák között. Éppen ezért polci kihelyezésben az általános vagy terápiás választást követően már a márkablokkok segítik a vásárlást – mutat rá az alkategória jellemzőire Károly Beatrix.
Minden 3. felnőttnek érzékenyek a fogai. A Sensodyne termékcsalád az elmúlt években számos innovációval jelentkezett, hogy a vásárlók a számukra legmegfelelőbb terméket választhassák. Legutóbb a Sensodyne Complete Protection került bevezetésre a teljes körű védelemért a fognyaki érzékenységben szenvedők számára. A szájvíz kategóriában pedig a Sensodyne szájvíz 500 ml új formulával jelentkezik a terápiás szájápolásban, fogérzékenység okozta fájdalom enyhítésére szolgáló fluoridos szájvízzel.
Sokat fejlődött a Sensodyne Pronamel termékcsalád is. A savakban gazdag, modern étrend elősegítheti a fogkopás kialakulását. Nemcsak a szénsavas üdítőitalok, de még az egészségesebb ételek és italok, például a gyümölcsök is elősegíthetik a fogzománc kopását. A fogkrémet kifejezetten a saverózió következtében meglágyult fogzománc erősítése és keménységének visszaállítása érdekében fejlesztették ki. Használatuk esetén a fogzománc sokkal ellenállóbbá válik a savak hatásaival szemben.
Mindemellett a GSK parodontax® márkája Extra soft fogkefével jelentkezett, amelyet kifejezetten azért fejlesztettek, hogy segítse megelőzni a fogínyproblémákat. A parodontax® márka a fogkrémeken belül évek óta az ínyproblémák vezető, egyben kimagaslóan teljesítő szakértője. A parodontax® fogkrém kifejezetten azok számára készült, akiknek vérzik az ínye fogmosás közben. A parodontax® fogkrém nátrium-bikarbonátot tartalmaz, ami fogmosás közben segít eltávolítani a plakkban lévő baktériumokat, amelyek a kezdeti irritáció és a vérző íny elsődleges felelősei.
Így a GSK mindkét terápiás termékcsaládja –Sensodyne, parodontax® – speciális, személyre szabott megoldásokkal segítheti a szájápolást.
A magyar piacon 2013-ban bevezetett Himalaya Herbals Gum Expert fogkrémek miswakot és természetes ínyfeszesítő összetevőket, valamint további gondosan kiválogatott gyógynövényeket tartalmaznak, melyek hatékony és biztonságos segítséget jelentenek az egészséges fogíny fenntartásában és védelmében.
– Az egyedi gyógynövényes formula – mely 100%-ban növényi aktív hatóanyag-tartalommal rendelkezik –, és fogkrémjeink meggyőző hatása jelentősen növelte vásárlóink bizalmát a Himalaya Herbals márkanév iránt – szögezi le Kiss Zoltán.
Valamennyi Himalaya Herbals termék alapját a több ezer éves gyógyászati rendszer, az ájurvéda biztosítja, ami a modern orvostudomány módszereivel ötvözve hatékony és tudományosan igazolt növényi alapú termékeket hoz létre. A márka kifejezett célja, hogy innovatív megoldásokkal és a gyógynövények folyamatos kutatásával tovább erősítse pozícióit ebben a szegmensben is.
Törődés a műfogsorral
A műfogsorápoló kategória is növekedést mutat. Bár a közép-kelet-európai régióhoz hasonlítva Magyarországon magasabb a termékkategóriát használók aránya, még így is nagy potenciál van a további növekedésben. A két fő szegmens, a műfogsorokat tisztító tabletták és a rögzítőkrémek jellemzően egy blokkban kerülnek a polcokon kihelyezésre.
A rögzítőkrémek nagyobb értékbeli részesedéssel bírnak. Sajnos, még mindig elég gyakori az a tévhit, hogy a műfogsorokat elég vízzel lemosni, vagy fogkrémmel dörzsölni. Ez utóbbi karcolásokat okozhat a gondosan elkészített műfogsoron, ahol megtelepedhetnek a baktériumok. A Corega tabletta 99,9%-ban elpusztítja a kellemetlen szájszagot okozó baktériumokat. Előírás szerinti használat mellett segít eltávolítani a lepedéket és az elszíneződéseket.
– Elkészült a Corega honlap is (www. corega.hu), amit azzal a céllal hoztunk létre, hogy segítsen eligazodni a műfogsorápolással kapcsolatos kérdésekben – emeli ki az online kommunikáció jelentőségét Károly Beatrix.
Kampányok, aktivitások
A szakemberek véleménye megoszlik a kategória szezonalitásáról. Van, aki a tavaszi, kora nyárra időzített szépséghetek alatt kampányol, van, aki őszre időzíti aktivitásait, van, aki egész évben hasonló intenzitással van jelen a médiában.
A Henkel 110 éves Vademecum márkája számára a július-augusztus, azaz az iskolakezdési időszak az egyik, szeptember-október a másik fontos időszak, amikor lényeges kiugrást tapasztalnak a fogkrémek piacán. Szeptemberben van a szájápolási hónap. Ilyenkor a gyártók, fogászati szakma képviselőivel karöltve felhívják a fogyasztók figyelmét a szájápolás és a megelőzés fontosságára. Ingyenes szűrésvizsgálatok, előadássorozatok, bolti kitelepülések, eladáshelyi POS-ek jellemzik ezt az időszakot.
– A Vademecum márka is készül! Felnőttek és gyermekek számára is érdekes programot dolgoztunk ki sokadmagunkkal. Folytatjuk az évek óta rendkívül sikeres ovilátogatási programunkat, sőt már az iskolásoknak is kínálunk aktív részvételt a kategória és a Vademecum márka népszerűsítésében. Ösztönzőként pedig vonzó nyereményeket és közösségi élményeket kínálunk – tárja elénk a közeljövő aktivitásait Baranyi Szilvia.
A több mint 110 éves Vademecum márkát ATL és BTL hirdetésekkel, sokatmondó szlogennel, további akciókkal, hozzáadott értékű ajándékokkal, termékkapcsolásokkal és nyereményjátékokkal népszerűsítik az egész év folyamán.
A GSK in-store aktivitásaiban nagy hangsúlyt fektet a szájápolással kapcsolatos problémák, jelenségének ismertetésére, és a lehetséges megoldások kommunikálására. Ehhez főként figyelemfelkeltő displayekkel jelennek meg az áruházakban.
– Displayek esetén igyekszünk egy tematika köré csoportosan, vizuálisan megjeleníteni és kihelyezni a termékeket. Fogérzékenység esetén a Sensodyne fogkrémet és szájvizet, fogínyproblémák megelőzésére pedig a Parodontax szájvizet és az erre a célra kifejlesztett új Parodontax fogkefét együttesen – mond példát az árukapcsolás alkalmazásaira Károly Beatrix.
A displayeken felhívják a vásárlók figyelmét a fogérzékenység egyes kiváltó tényezőire, ami például a nyári melegben könnyen aktuálissá válik a jégkrémek vagy jeges italok fogyasztásakor. A Sensodyne fogkrémek használatával a probléma kezelhetővé válik már napi kétszeri, rendszeres fogmosással.
A Himalaya Herbals az idei évben a már polcokon lévő termékei értékesítését mintázással és az egyes áruházláncokra szabott kampányokkal igyekszik erősíteni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >