Határokon átnyúló online értékesítés az EU-ban? Erre mindenképp figyeljen!
Tudta, hogy létezik egy úgynevezett geo-blocking rendelet, amely mérföldkő az EU belső piacán folytatott online értékesítés történetében? Ennek alapján biztosítani kell, hogy az EU-ban minden vevő ugyanolyan feltételekkel férhessen hozzá az e-kereskedelmi oldalakhoz és az árukhoz, mint az abban a tagállamban lakóhellyel rendelkező vevők, ahová az árut kiszállítják. Nem alkalmazhatók olyan technológiák, amelyek területi alapon diszkriminálnak a vevők között, például IP-cím vagy a bankkártyák kibocsátási helye alapján.
Nem lehet a vásárlók között különbséget tenni csupán azért, mert a fogyasztó egy másik tagállamból rendel. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy Franciaországból köteles egy kereskedő megoldani a szállítást Magyarországra, de ha egy cég 100 km sugarú körben vállal kiszállítást, akkor nem állhat meg az országhatárnál, csak azért, mert más tagállamba viszi az árut. Ezzel az EU az egyik legalapvetőbb szabadság-elvének, az áruk és a szolgáltatások szabad áramlásának szerez érvényt végre az online világban – mondja dr. Bitai Zsófia reklámjogi és GDPR-szakértő.
A rendelet ugyanakkor nem feltétlenül jelent az egész EU-ra kiterjedő értékesítési kényszert, továbbra is lesznek tisztán belföldi értékesítések, ám ennek a megítéléséhez az összes körülmény gondos mérlegelése szükséges, amelynek a komplexitása miatt jogi szakértő bevonása javasolt. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >EU: a nemzetközi jog alkalmazása kötelezettség a kibertérben is
Az Európai Unió Tanácsa nyilatkozatot hagyott jóvá a nemzetközi jog…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >