Határokon átnyúló online értékesítés az EU-ban? Erre mindenképp figyeljen!

Dr. Bitai Zsófia
vezető ügyvéd
CLM Bitai & Partners
Ügyvédi Iroda
Tudta, hogy létezik egy úgynevezett geo-blocking rendelet, amely mérföldkő az EU belső piacán folytatott online értékesítés történetében? Ennek alapján biztosítani kell, hogy az EU-ban minden vevő ugyanolyan feltételekkel férhessen hozzá az e-kereskedelmi oldalakhoz és az árukhoz, mint az abban a tagállamban lakóhellyel rendelkező vevők, ahová az árut kiszállítják. Nem alkalmazhatók olyan technológiák, amelyek területi alapon diszkriminálnak a vevők között, például IP-cím vagy a bankkártyák kibocsátási helye alapján.
Nem lehet a vásárlók között különbséget tenni csupán azért, mert a fogyasztó egy másik tagállamból rendel. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy Franciaországból köteles egy kereskedő megoldani a szállítást Magyarországra, de ha egy cég 100 km sugarú körben vállal kiszállítást, akkor nem állhat meg az országhatárnál, csak azért, mert más tagállamba viszi az árut. Ezzel az EU az egyik legalapvetőbb szabadság-elvének, az áruk és a szolgáltatások szabad áramlásának szerez érvényt végre az online világban – mondja dr. Bitai Zsófia reklámjogi és GDPR-szakértő.
A rendelet ugyanakkor nem feltétlenül jelent az egész EU-ra kiterjedő értékesítési kényszert, továbbra is lesznek tisztán belföldi értékesítések, ám ennek a megítéléséhez az összes körülmény gondos mérlegelése szükséges, amelynek a komplexitása miatt jogi szakértő bevonása javasolt. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatos beszerzés a fenntartható jövőért
A Rossmann-nál a beszerzés jóval túlmutat az ár- és termékoptimalizáláson:…
Tovább olvasom >Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >