Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni
A Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a reklám- és médiaipar képviseletében még nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.

A Magyar Közlönyben való közzététellel jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a
A Reklámszövetség javaslatának eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag módosító előterjesztésébe, amelyet a héten a Parlament megszavazott, a Magyar Közlönyben való közzététellel pedig jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a.
Az MRSZ üdvözli a jogalkotók (kormány és Parlament) ésszerű döntését, mert a reklámadó visszavezetése éppen az ország számára most különösen kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hatott volna, ahogy azt az iparági érdekképviseleti civil szervezet az egyeztetések során hansúlyozta.
A Reklámszövetség véleménye szerint a reklámszakma most részben fellélegezhet, hiszen a reklámadó további egy évig nem jelent többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának. Az MRSZ ezzel együtt bízik abban, hogy hosszútávon ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: minden negyedik reklám kifogásolgató
Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a…
Tovább olvasom >Így fékezné meg ez EU a Temut
Az Európai Bizottság új javaslata szerint 2025-től 2 eurós kezelési…
Tovább olvasom >MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >