Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni
A Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a reklám- és médiaipar képviseletében még nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-11-27-23.50.13.png)
A Magyar Közlönyben való közzététellel jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a
A Reklámszövetség javaslatának eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag módosító előterjesztésébe, amelyet a héten a Parlament megszavazott, a Magyar Közlönyben való közzététellel pedig jogerőre emelkedett: a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a.
Az MRSZ üdvözli a jogalkotók (kormány és Parlament) ésszerű döntését, mert a reklámadó visszavezetése éppen az ország számára most különösen kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hatott volna, ahogy azt az iparági érdekképviseleti civil szervezet az egyeztetések során hansúlyozta.
A Reklámszövetség véleménye szerint a reklámszakma most részben fellélegezhet, hiszen a reklámadó további egy évig nem jelent többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának. Az MRSZ ezzel együtt bízik abban, hogy hosszútávon ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot.
Kapcsolódó cikkeink
Novák Pétert a Magyar Reklámszövetség új elnöke
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >