Hatalmas sikerrel zárult a Perwoll fenntartható divat napja
A vintage kincsektől, a legvadabb összeállításokig, a Fenntartható Divat napján a résztvevők számos fantasztikus kollekciót csodálhattak meg a kígyózó sorokban vonuló modelleken. Ez alkalommal azonban a tervezőknek is kijutott a rivaldafényből.
A Fenntartható Divat napján nem volt hiány a színes outfitekből, nem csak a kifutón, de a nézőtér soraiban sem. A rendezvény tematikájának köszönhetően a látogatók nagy része is vintage, second hand, vagy egyedi tervezésű ruhákban jelent meg a helyszínen, ezzel is támogatva a fenntartható divatot. A kifutón pedig elsőként a legismertebb budapesti vintage ruhaboltok – a Szputnyik, a Lovechild, a TypoVintage és a ReClaim -, egy Perwoll inspirálta színpompás fashion show-al nyitották meg a rendezvényt, amin ráadásul több influencer, köztük Cynthia Dictator, Bolla Viki és B. Nagy Réka is felvonult a modellek közt. Majd Cakó Kinga (CAKO), Bódis Boglárka (Elysian), Kerényi Virág, Majoros Zita (PRINTA) munkái bizonyították be, hogy a fenntarthatóság is lehet trendi. Nem utolsó sorban pedig a rendezvényen debütált Kiss Tibi Amore márkájának első kollekciója is, amelynek nem csak az előállítását, de a megjelenését is a természetesség jellemezte.
A kivételes divatbemutatókat kerekasztal beszélgetések kötötték össze, amelyeken Csalár Bence vezetésével több szakmabeli, köztük a felvonuló kollekciók tervezői is arról meséltek, hogyan is lehet a divatszakma fenntartható, és mit tehetnek ők gyártóként, illetve mi magunk fogyasztóként azért, hogy csökkentsük a divatipar ökológiai lábnyomát.
Mindeközben a rendezvény résztvevői olyan magyar designerek munkáit is megcsodálhatták a szünetekben, mint Vágó Réka, Reményi Éva, Vengru, Tipton, Kerényi Virág x Batz és a Mitter Sisters, akik accessories kollekciójából hozták el pop-up kiállításukat. Valamint Csalár Bence könyveivel is megismerkedhettek.
„Hatalmas örömünkre szolgált látni, hogy a Fenntartható Divat napja ekkora tömeget vonzott a Magyar Nemzeti Múzeumba, és hogy ennyi ember érdeklődik a fenntartható divat iránt. Már a regisztrációs helyek is olyan sebességgel fogytak az eseményre, hogy biztosak voltunk benne, hogy az idei rendezvény felülmúlja a tavalyit, és ez így is lett.”
– mesélte Szirmák-Szabó Viktória, a Perwoll brand managere.
Kapcsolódó cikkeink
A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Kilőtt Kína kiskereskedelmi forgalma az év első két hónapjában
Kína ipari termelése a decemberinél kisebb, de a várakozásokat meghaladó…
Tovább olvasom >