Hatalmas profitot vághatnak zsebre a tengeri szállítmányozók
Nagy évük lehet az óceáni szállítmányozó vállalatoknak az idei, mivel a cégek akár 100 milliárd dolláros – mintegy 30.000 milliárd forint – profitot is bezsebelhetnek 2021-ben – olvasható az origo-n. Ráadásul az elemzők szerint középtávon már most biztosított a társaságok nyereségessége, mégpedig a tengeri szállítás iparágára most jellemző kínálati hiányok miatt.
Az elmúlt hónapokban a szállítmányozási konténerhiány volt a világgazdaság egyik meghatározó témája, ami számos iparágban komoly fejfájást okozott. Olyannyira, hogy még az is felmerült, hogy az idei karácsonyi játékszállítmányok is veszélybe kerülhetnek.
RÁADÁSUL AZ ELEMZŐK SZERINT, MÉG HA ENYHÜLNE IS A KÖZELJÖVŐBEN A KONTÉNERHIÁNY, AZ ÓCEÁNI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ VÁLLALATOK AKKOR IS BIZTOSAN KOMOLY NYERESÉGEKET ZSEBELHETNEK MAJD BE KÖZÉPTÁVON– írja a GCaptain.
Egy friss jelentés összeállítói pedig arra jutottak, hogy középtávon is kínálati hiány lesz a szállítmányozási piacon, vagyis a nyereségesség igen stabil maradhat a következő időszakban. A jelentést készítő Drewry úgy számol, hogy az idei évben a cégek által realizált kamat- és adófizetés előtti profit 80 milliárd dollár körül alakulhat, ami jelentősen felülmúlná a 35 milliárd dolláros korábbi várakozást – mondta Simon Heaney, a jelentés szerzője.
A SZAKEMBER HOZZÁTETTE, AZON SEM LEPŐDNE MEG, HA EZ A PROFIT FÖLMENNE 100 MILLIÁRD DOLLÁRIG.
Még jövőre is jelentős profitot hozhatnak össze az óceáni szállítmányozókFORRÁS: AFP
Heaney kiemelte, jövőre várhatóan enyhül majd a piaci nyomás, ami némileg csökkentheti a cégek nyereségét. De még így is 70 milliárd dolláros eredményt vár a Drewry, ami bőven felülmúlná a történelmi átlagot.
MINDEKÖZBEN A KÍNÁLATI HIÁNY KAPCSÁN A JELENTÉS HANGSÚLYOZZA, A KAPACITÁSNÖVEKEDÉS IDÉN 4,2 SZÁZALÉKOS LEHET A TAVALYI ÉVHEZ KÉPEST, DE JÖVŐRE IS MINDÖSSZE 2,8 SZÁZALÉKOS BŐVÜLÉST VÁR AZ ELEMZÉS.
Ez pedig azt jelenti, hogy a szállítmányozási szektorban a kínálat 2023-24-ben javulhat érdemben. Következésképpen, a következő hónapokban még stabilnak tűnik a cégek profitja, amennyiben a kereslet tartósan erős marad a szolgáltatásokra, így a szállítóhajókra és a teherkonténerekre is. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Uniós biztos: el kell helyezni Európát a globális kereskedelmi rendszer paradigmaváltása okozta helyzetben
A tagországoknak egyeztetniük kell arról, hogyan helyezzék el Európát abban…
Tovább olvasom >Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >