Hat százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Hat százalékkal nőtt éves összehasonlításban áprilisban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) pénteken Prágában. A márciusi pontosított növekedési ráta éves szinten 5,9 százalék.
Áprilisban jelentősen nőtt a forgalom az üzemanyag eladás (7,6 százalék), az élelmiszerek (3,8 százalék) és az iparcikkek (7,4 százalék) terén is. Az autóeladás forgalmának növekedése viszont márciushoz viszonyítva mérséklődött. Míg márciusban ennek a szegmensnek a forgalma éves szinten 14,7 százalékkal, áprilisban csal 7,1 százalékkal emelkedett.
„Csökken a munkanélküliség és mérsékelten, reálisan emelkednek a jövedelmek is, ami pozitívan tükröződik a fogyasztás növekedésében” – kommentálta az adatokat Petr Dufek, a CSOB bank elemzője. Megjegyezte: az áprilisi kiskereskedelmi adatok is azt bizonyítják, hogy az idei gazdasági növekedést elsősorban a háztartási fogyasztás erősödése fogja húzni.
„A statisztikai adatok alátámasztják, hogy újra emelkedik a szupermarketek és a hipermarketek forgalma. A leggyorsabban azonban az internetes üzletek forgalma nő” – mutatott rá Pavel Kulhavy, a PwC Audit társaság elemzője. Áprilisban az internetes szegmens éves szinten 19 százalékkal bővült.
Márciushoz viszonyítva, és minden mellékhatástól megtisztítva, áprilisban a kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal bővült.
Elemzők szerint egyértelműen a gazdasági fellendülés jele, hogy a csehek egyre többet költenek a kultúrára, a sportra, és a szabadidős foglalkozásokra. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >