Hat százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Hat százalékkal nőtt éves összehasonlításban áprilisban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) pénteken Prágában. A márciusi pontosított növekedési ráta éves szinten 5,9 százalék.
Áprilisban jelentősen nőtt a forgalom az üzemanyag eladás (7,6 százalék), az élelmiszerek (3,8 százalék) és az iparcikkek (7,4 százalék) terén is. Az autóeladás forgalmának növekedése viszont márciushoz viszonyítva mérséklődött. Míg márciusban ennek a szegmensnek a forgalma éves szinten 14,7 százalékkal, áprilisban csal 7,1 százalékkal emelkedett.
„Csökken a munkanélküliség és mérsékelten, reálisan emelkednek a jövedelmek is, ami pozitívan tükröződik a fogyasztás növekedésében” – kommentálta az adatokat Petr Dufek, a CSOB bank elemzője. Megjegyezte: az áprilisi kiskereskedelmi adatok is azt bizonyítják, hogy az idei gazdasági növekedést elsősorban a háztartási fogyasztás erősödése fogja húzni.
„A statisztikai adatok alátámasztják, hogy újra emelkedik a szupermarketek és a hipermarketek forgalma. A leggyorsabban azonban az internetes üzletek forgalma nő” – mutatott rá Pavel Kulhavy, a PwC Audit társaság elemzője. Áprilisban az internetes szegmens éves szinten 19 százalékkal bővült.
Márciushoz viszonyítva, és minden mellékhatástól megtisztítva, áprilisban a kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal bővült.
Elemzők szerint egyértelműen a gazdasági fellendülés jele, hogy a csehek egyre többet költenek a kultúrára, a sportra, és a szabadidős foglalkozásokra. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt…
Tovább olvasom >Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >