Hat százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Hat százalékkal nőtt éves összehasonlításban áprilisban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) pénteken Prágában. A márciusi pontosított növekedési ráta éves szinten 5,9 százalék.
Áprilisban jelentősen nőtt a forgalom az üzemanyag eladás (7,6 százalék), az élelmiszerek (3,8 százalék) és az iparcikkek (7,4 százalék) terén is. Az autóeladás forgalmának növekedése viszont márciushoz viszonyítva mérséklődött. Míg márciusban ennek a szegmensnek a forgalma éves szinten 14,7 százalékkal, áprilisban csal 7,1 százalékkal emelkedett.
„Csökken a munkanélküliség és mérsékelten, reálisan emelkednek a jövedelmek is, ami pozitívan tükröződik a fogyasztás növekedésében” – kommentálta az adatokat Petr Dufek, a CSOB bank elemzője. Megjegyezte: az áprilisi kiskereskedelmi adatok is azt bizonyítják, hogy az idei gazdasági növekedést elsősorban a háztartási fogyasztás erősödése fogja húzni.
„A statisztikai adatok alátámasztják, hogy újra emelkedik a szupermarketek és a hipermarketek forgalma. A leggyorsabban azonban az internetes üzletek forgalma nő” – mutatott rá Pavel Kulhavy, a PwC Audit társaság elemzője. Áprilisban az internetes szegmens éves szinten 19 százalékkal bővült.
Márciushoz viszonyítva, és minden mellékhatástól megtisztítva, áprilisban a kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal bővült.
Elemzők szerint egyértelműen a gazdasági fellendülés jele, hogy a csehek egyre többet költenek a kultúrára, a sportra, és a szabadidős foglalkozásokra. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >